זכייני מאדינה מילנו במו"מ לרשתות בחו"ל

זכייני מאדינה מילנו במו"מ לרשתות בחו"ל

זכייני רשת חנויות הקונספט של מאדינה מילנו, שנמנו עם מועמדי יזם השנה בקמעונאות, במו"מ מתקדם לקבלת הזיכיון להקמת רשתות מקבילות במזרח אירופה ומדינות אגן הים התיכון. רשת חנויות האיפור נמצאת בבעלות אופק ורם קאירי ושלי גפני. השוק המרכזי אליו נושאים יזמי החברה עיניים בשלב הראשון הוא רומניה, ולאחר מכן רוסיה.


מאדינה מילנו, המתמחה באיפור מקצועי, הוקמה לפני כחמש שנים ומונה כיום עשרה סניפים בלעדיים ועוד שלושה סניפים בפורמט של חנות בתוך חנות ברשת אפריל. הרשת עומדת להתרחב בעוד ארבעה סניפים ב- 2006 בקניונים מרכזיים בארץ.


לדברי אופק קאירי, מנכ"ל משותף, "המו"מ עם מאדינה מילנו הוא לקבלת נציגות. לאחר מכן נחליט אם להיכנס לבד או עם שותף מקומי. הם מעוניינים שנוביל את הפעילות שיווקית וניהולית, תוך אימוץ הקונספט שיישמנו בישראל לשווקים נוספים בעולם".


– האם מיצתה מאדינה מילנו את ההתרחבות בשוק הישראלי?


אופק קאירי: "בתחום האיפור המקצועי נגיע לנקודת הרוויה בשוק הישראלי עם עשרים סניפים, ולפיכך אנחנו כבר חושבים הלאה כיצד אנחנו פורצים לשווקים בינלאומיים. היום לנהל שווקים אחרים זה לא כמו בעבר. קל יותר לעשות את זה.


"אנחנו חושבים שישראל היא 'בית הספר' הטוב ביותר, כי זו מדינה קטנה רוויית מותגים ורבת תחרות בתנאים בטחוניים קשים ותנאי אי-ודאות, שדורשת שימוש בכל החושים. אם הצלחנו בתנאים האלה בשוק הישראלי, אנו סבורים שיהיה קל יותר להצליח בשווקים אחרים שצמאים למותגים עם קהל גדול בהרבה."


יצויין, כי מאדינה מילנו רושמת שיאי מכירות בקטגוריה עם ממוצע של 1,500 דולר למ"ר. בקניון עזריאלי מדורגת חנות מאדינה מילנו בשורה הראשונה בביצועי מכירות למ"ר. ארנון תורן, מנכ"ל קניון עזריאלי, מייחס את ההצלחה של מאדינה מילנו לנראות חזקה של החנויות בשילוב עבודת פרסום מושקעת בהובלתה של הדוגמנית שלי גפני, המזוהה עם המותג.


שוק האיפור הסלקטיבי מגלגל כ- 250 מיליון שקל, מתוכו מהווה שוק האיפור המקצועי, על פי הערכות, כ- 15%. סך כל שוק האיפור מהווה כ- 450 מיליון שקל.


במהלך 2006 עומדת הרשת להיכנס לתחום מוצרי הקוסמטיקה במיצוב סופר פרימיום, תחת המותג האיטלקי "מאדינה מילנו", על בסיס פיתוחים בתחום הטיפוח והאנטי אייג'ינג. הרשת משווקת כיום כ- 900 פריטי איפור שונים ב- 45 קטגוריות מוצר.


הרעיון השיווקי המרכזי הוא יצירת טרנדים חדשים באיפור, באמצעות קולקציות עדכניות. המסר המרכזי הוא רעננות: החברה משיקה מדי ארבעה חודשים קולקציית איפור חדשה על בסיס מוגבל, ובתום העונה מוציאה את המוצרים מהשוק – תדירות שאין לה מקבילה בעולם.


"מאדינה מילנו" הוקמה ב- 1995 על ידי מדינה פרארי, אמנית צבע בולטת באיטליה. החברה מעסיקה כיום כ- 2,500 עובדים, ומונה 400 חנויות בוטיק ברחבי העולם, לרבות טוקיו, ניו-יורק ולונדון. החנויות מעוצבות כגלריות לאומנות, והמוצרים מיוצרים על ידי תאגיד האיפור INTERCOSשנמצא בבעלות משפחת פרארי באיטליה. תאגיד זה מייצר ומשווק מוצרי איפור לחברות הקוסמטיקה מהידועות והמובילות בעולם, לרבות מותגי על.