אורי גלאור, כלכליסט

עיתוי חג הפסח ואיחוד פעילויות מקפיץ את הכנסות קבוצת פוקס(11,050.01.19%הוסף לתיק האישי)בסיכום הרבעון הראשון של 2019. הקבוצה מדווחת הבוקר על הכנסות של 647 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה, לעומת 432 מיליון שקל ברבעון המקביל, צמיחה של 50%.

חג הפסח חל השנה ברבעון השני וב-2018 ברבעון הראשון, ומכאן התרומה החזקה לעליות כאמור; כמו כן, פוקס החלה לאחד ברבעון השלישי של 2018 את תוצאות שילב, כך שברבעון השני השנה יש פער מובנה של פעילות נרחבת יותר בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. פוקס מייחסת את הצמיחה גם להכנסות מהמותגים הבינלאומיים פוטלוקר, נייקי קנדה, ומותגי אורבן.

בתחום אופנה ואופנת הבית חלה צמיחה של 17% בהכנסות הרבעוניות ובתחום מוצרי אווירה וטיפוח חלה צמיחה של 17.4% בהכנסות. המכירות בחנויות זהות באופנה ואופנת הבית הציגו עליהי של 9.2%, במוצרי אווירה וטיפוח נרשמה עלייה של 9.3%; בה בעת, בסיכום המחצית (המנטרל את עיתוי השפעת חג הפסח) נרשמת ירידה של 3.1% במכירות חנויות זהות בתחום אופנה ואופנת הבית ובתחום האווירה והטיפוח נרשמה עלייה קלה של 1.4%.

הרווח הגולמי הרבעוני של הקבוצה צמח ב-39.4% והסתכם ב-373.7 מיליון שקל (שיעור רווח גולמי 57.7%), בהשוואה ל-268.1 מיליון שקל ברבעון המקביל (שיעור רווח גולמי 62.1%). הרווח התפעולי זינק ב-105% והסתכם ב-84.5 מיליון שקל (שיעור רווח תפעולי 13.1%), מול 41.1 מיליון שקל ברבעון המקביל (שיעור רווח תפעולי 9.5%). בנטרול השפעת התקן IFRS16 היה עומד הרווח התפעולי על כ-77 מיליון שקל.

הרווח הנקי המאוחד בסיכום הרבעון עמד על 58.1.1 מיליון שקל (9% מההכנסות), לעומת 41.1 מיליון שקל ברבעון המקביל (9.5%), עלייה של 41% (הרווח הנקי בנטרול השפעת תקן IFRS16 היה עומד על כ-61.4 מיליון שקל).

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות טיפס ב-40% ל-59.5 מיליון שקל, מול 42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל; בסיכום המחצית הראשונה מציגה פוקס ירידה של 14.3% ברווח הנקי המאוחד ל-48.7 מיליון שקל, לעומת 56.8 מיליון שקל במחצית המקבילה. הרווח לבעלי המניות בסיכום המחצית ירד ב-11% ל-52.2 מיליון שקל, לעומת 58.8 מיליון שקל במחצית המקבילה.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.