חיים גייר רוכש את השליטה בטבע נאות

חיים גייר רוכש את השליטה בטבע נאות

איש העסקים חיים גייר, בעל השליטה בחברת האחזקות איי.אי.אס, רוכש את השליטה (66%) באגודת נעלי נאות, יצרנית הסנדלים והנעליים, בעלת המותג "טבע נאות" תמורת 77 מיליון שקל. סכום הרכישה משקף לחברה שווי של כ-117 מיליון שקל.


איי.אי.אס תשלם כ-45 מיליון שקל, ובתמורה תקצה נעלי נאות 38.5% ממניותיה. במקביל, גייר ירכוש מניות מבעלי המניות הקיימים של נעלי נאות: חברת קנ"מ וקיבוץ נאות מרדכי אגודה שיתופית ימכרו לאיי.אי.אס 27.5% ממניותיה של נעלי נאות, תמורת 32.2 מיליון שקל.


בנוסף, קיבוץ נאות מרדכי קיבל אופציית מכר לשש שנים, המאפשר לו לחייב את איי.אי.אס לרכוש את יתרת מניותיו (34%) בחברה במחיר העסקה בתוספת שנתית בשיעור של 5%. במקביל, חברת איי.אי.אס קיבלה אופציה לשלוש שנים שמחייבת את הקיבוץ למכור 17% ממניות החברה בתוספת של 15%. בכוונת הצדדים לחתום על ההסכם המפורט עד לסוף חודש מרץ 2006.


בעבר פורסם לראשונה ב-ynet כי חברי קיבוץ נאות מרדכי החליטו למכור את השליטה באגודת נעלי נאות. טבע נאות נמצאת בבעלות מלאה של הקיבוץ. המפעל הוקם ב-1942 ומתמחה כיום בייצור נעלי נוחות וסנדלי נוחות. הוא ממוקם בחצר הקיבוץ, מעסיק כ-200 עובדים ומחזורו השנתי מסתכם ב-110 מיליון שקל. הייצוא מסתכם ב-68 מיליון שקל. לחברה 16 חנויות, ולאחרונה היא חתמה על הסכם לפתיחת רשת חנויות בגרמניה תחת השם נאות-שופ.