מיזוג בענף המזון לחיות מחמד. חברת ביופט — יצרנית המותגים בונזו ולה־קט — שבשליטת קבוצת מעברות, רוכשת 55% מרשת המזון והציוד לבעלי חיים, אניפט והחברה הבת ש.ס אנימול, כך נודע ל"כלכליסט". העסקה נעשית בשתי פעימות לפי שווי של 100 מיליון שקל לאניפט. העסקה נחתמה בשבוע שעבר והצדדים הגישו ביום ראשון האחרון בקשה לאישורה לממונה על התחרות. ענף מזון חיות המחמד מגלגל 2 מיליארד שקל בשנה ואניפט היא אחת השחקניות הגדולות בענף עם 39 סניפים ומחזור מכירות שנתי של 130 מיליון שקל. החברה הוקמה ב־2008 על ידי ערן שילון, אחיו עודד שילון, ובן אפרתי שמחזיקים 33% מהמניות כל אחד. מייסדי החברה צפויים להמשיך בתפקידם בשלב זה.

חברת אניפט מעסיקה 250 עובדים ומבצעת משלוחים לכל חלקי הארץ. כל סניפי הרשת מוחזקים בבעלות החברה, ללא זכיינים, וממוקמים במרכזי מסחר פתוחים ופאוור סנטרים ביניהם ביג, פרנדלי, צים ומספר סניפים שלה ממוקמים בקניונים אזוריים בהם עזריאלי מודיעין, עזריאלי חיפה, ג'י כפר סבא ועוד. הרשת מייצגת כ-40 מותגים בינלאומיים ומשווקת מעל 5,000 פריטים לבעלי חיים בהם מזון, צעצועים, חטיפים, ביגוד, רצועות, קולרים, גאדג'טים ועוד. אניפט עושה יבוא עצמי של רוב המוצרים שהיא משווקת מה שמוזיל לה עלויות. בנוסף, החברה מפעילה מחלקה סיטונאית שמשווקת את המוצרים לרשתות שיווק גדולות. ביופט מקבוצת מעברות היא יצרנית יבואנית ומשווקת גדולה של כ־30 מותגי מזון לכלבים וחתולים. בין היתר היא מייצרת ומשווקת את בונזו, לה־קט וכן מותגי שזיר, אורבן צ'ויס ועוד. בנוסף, היא מייצגת בישראל חברות ומותגים בתחום ביניהם מזון מקנדה במותגים Acana ו־Orijen, וציוד ואביזרים לחיות של פריגו, וחברות נוספות. כמו כן, ביופט מייצרת מוצרים לבעלי כנף ומכרסמים. לאחרונה רכשה ביופט רשת קטנה לחיות מחמד תן לחיות וכן את חטיבת בעלי החיים בחברת כצט, ונכנסה לראשונה לקמעונאות בתחום חיות המחמד, לאחר שעד היום פעלה כסיטונאית ומשווקת לחנויות.

ממעברות נמסר: "השבוע החברה הגישה בקשה לממונה על התחרות לקבלת אישור לתחילת תהליך בדיקה של אניפט, עם אפשרות לרכוש מניות בכפוף לאישור הממונה וממצאי הבדיקה".

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן