לאחר שנה של מו"מ: קופי בין נמכרה ב-5 מיליון דולר לאנשי העסקים דני ורנר ודני הרשקוביץ

לאחר שנה של מו"מ: קופי בין נמכרה ב-5 מיליון דולר לאנשי העסקים דני ורנר ודני הרשקוביץ

לאחר משא ומתן שנמשך כשנה, רכשו אנשי העסקים דני ורנר ודני הרשקוביץ בימים האחרונים את רשת קופי בין בסכום כולל של כ-5 מיליון דולר.


העסקה נחתמה לאחר משא ומתן ממושך בין חברת סיטי פוד שבבעלות ורנר והרשקוביץ, לחברת אקסלנט קופי שבבעלות ברוך איבצ'ר, גיורא נפתלי, הפרסומאי דוד טמיר, ז'ק ויצמן מבעלי קופי בין העולמית ועודד קוריצ'ונר. הרכישה התבצעה לאחר שהמגעים למיזוג קופי בין עם לחם ארז לא הבשילו לכדי עסקה בשל חילוקי דעות בנוגע לחובות הרשתות.


ורנר הגדיל באחרונה את אחיזתו בכמה חברות מזון ואף הקים חברה לניהול מותגים בשם מותגי זהב. ורנר רכש את רשתות המזון ג'וס לנד המונה 28 סניפים, והגדיל את אחיזתו בקבוצת מורג המפעילה את מסעדת הבית הירוק ומערכי מזון במימדיון, פארק הירקון ובפארק שפיים. כמו כן, ורנר רכש 50% מרשת סאם סאם – רשת בר יפאני – והגדיל את אחיזתו בפיצה קונו.


מרשת קופי בין נמסר כי בכוונת בעליה החדשים להכפיל את הרשת ולפתוח כ-12 סניפים של קופי בין עד סוף 2010. כיום מונה הרשת 14 סניפים. בנוסף, נודע כי הרשת עומדת להרחיב את פעילותה בתוך כמה חודשים למגזר החרדי ולהרכיב סל מוצרים כשר למהדרין.


כמו כן, רשת קופי בין, שנקלעה לקשיים לפני שנרכשה ואינה מאוזנת תזרימית, תחל בקיץ הקרוב לפעול במודל של זכיינות וחלק מסניפיה יפוצלו לסניפים של כמה מותגים תחת חברת מותג הזהב. כך, יפוצלו הסניפים של קופי בין במרכז שוסטר ובדיזנגוף סנטר בתל אביב לשלושה חלקים, כשבחלק אחד יפעל המותג קופי בין על פני שטח מצומצם, ואליו יצטרפו המותגים ג'וסלנד ומותג היוגורטים מיי יוגורט, שנרכש אף הוא על ידי ורנר.


לפי נתוני החברה, מחזור המכירות השנתי של קופי בין הוא 35 מיליון שקל, וברשת צופים כי היא תגיע עד סוף 2010 למחזור מכירות של 45 מיליון שקל.