למרות המשבר, עליות במכירות מקדונלד'ס |
||
AdvertisingAge | ||
לא כל החדשות הן חדשות רעות, בייחוד אם אתה מוכר מוצר שעולה דולר אחד. בחודש שבו דיווחו קמעונאיות רבות על תוצאות מחרידות, נרשמה קפיצה של 4.5% במכירות סניפי מקדונלד'ס הפועלים לפחות שנה בארה"ב, ושל קרוב ל-8% בעולם כולו ברבעון השלישי. מקדונלד'ס מייחסת את העליות המרשימות לארוחת הבוקר, נתחי העוף והתפריט בדולר. "המשך הביצועים החזקים משקף את היתרונות של גישתנו הרב ממדית" נאמר בהודעה שפרסם מנכ"ל החברה, ג'ים סקינר. "מיקום נוח של הסניפים, הארכת שעות הפתיחה ומזון באיכות יוצאת מהכלל – אלה הסיבות שבגללן אנשים בוחרים מקדונלד'ס". הרשת המשיכה לדווח על מכירות חזקות למרות המצב הכלכלי הקשה, וברבעון השלישי נרשמה עליה של 4.7% במכירות הסניפים הפועלים 12 חודשים לפחות – עליה כפולה מהעלייה הממוצעת שנרשמה בתעשיית המזון המהיר כולה. ברבעון השלישי נרשמה ירידה של 1.2% במכירות סניפי וונדי'ס הפועלים לפחות 12 חודשים, וסטארבקס הזהירה שמכירות סניפיה הפועלים לפחות 12 חודשים ממשיכות להידרדר לרמה חד ספרתית גבוהה. ברגר קינג רשם ביצועים טובים יותר ממרבית יריביו, וברבעון השלישי נרשמה קפיצה של 3% במכירות הסניפים הפועלים לפחות 12 חודשים. מנגד, סאבווי, חברה פרטית בבעלות משפחתית, דיווחה השנה על עליה דו ספרתית במכירות הסניפים הפועלים לפחות 12 חודשים, וזאת הודות למסע הפרסום שבו כיכב סנדביץ' שאורכו מתקרב ל- 30.5 ס"מ, ושמחירו עומד על 5 דולר. דיוויד פלמר, אנליסט ב- UBS, כתב בעדכון למשקיעים שביצועי מקדונלד'ס מרשימים במיוחד בהתחשב בכך שהחברה לא השיקה מוצר חדש. לדבריו, מקדונלד'ס תמשיך לצמוח. השילוב של "נוכחות בתקשורת, נכסים מהמעלה הראשונה, תאוצת המותג וחדשנות פלטפורמה, יבטיח את המשכן של מכירות סולידיות", אמר פלמר. "נכסים אלה מסייעים לאחרונה למקדונלד'ס לצמוח בקצב כפול מקצב הצמיחה הממוצע בתעשייה, ונתוני המכירות האחרונים תומכים בהערכתנו שמקדונלד'ס הפכה לפחות רגישה למשבר בהשוואה לחברות אחרות שמספקות מוצרים פופולאריים, כגון חטיפים מלוחים או משקאות מוגזים. |
למרות המשבר, עליות במכירות מקדונלד'ס
15 בדצמבר 2008
X