אורנה יפת, כלכליסט

בזמן שחלק מרשתות האופנה מתקשות בשוק הישראלי, רשת מאניה ג'ינס מתרחבת לארה"ב. מאניה גרופ, בבעלות מישל רוגוף, אורן יפרח ורונית חיימוביץ', פתחה שישה סניפים של רשת הג'ינסים לגברים מאניה ג'ינס ורשת בגדי הילדים NOIZZ, בפלורידה ולוס אנג'לס, כך נודע ל"כלכליסט". שני הסניפים הראשונים של שתי הרשתות נפתחו בלוס אנג'לס, ואחריהם נפתחו בפלורידה ארבעה סניפים של שני המותגים. בימים הקרובים ייפתחו שתי חנויות במיאמי.

לפני כשנה, מתחת לרדאר, החלו מייסדי הקבוצה להקים את התשתית לפיתוח הרשתות בחו"ל והקימו חברה בארה"ב. הקבוצה פתחה משרדים, מחסנים לוגיסטיים, גייסה 12 עובדים אמריקאים ושילחה מלאי לארה"ב. ההשקעה בהקמת התשתיות עמדה על כ־10 מיליון שקל.

כעת פועלת הקבוצה להרחבת הפריסה בפלורידה. גודל הסניפים בארה"ב נע בין 150 ל־250 מ"ר, שטח גדול יותר מסניפי מאניה ג'ינס בישראל, פחות מ־180 מ"ר. מישל רוגוף, מבעלי מאניה ג'ינס, אישר את המידע, ומסר כי הצפי הוא להקים עשרות סניפים בחו"ל. "אנחנו פותחים סניפים באמצעות זכיינים ישראלים שחיים בארה"ב. בשלב ראשון פתחנו כמה חנויות לניסיון ועכשיו אנחנו מתחילים להאיץ את הפיתוח. נגיע ל־12 חנויות, נעשה התאמות ואחר כך נמשיך בפריסה. אחרי המהלומה שקיבלו הקניונים בארה”ב, עסקאות הנדל"ן הרבה יותר נוחות מבישראל ונוח להקים שם רשת מותגים”. הסניפים שנפתחו עד כה הוקמו בקניון טופנגה בקליפורניה, בשני מתחמי פרימיום אאוטלט באורלנדו ובפלורידה מול. החנויות הבאות יוקמו במיאמי.

לדברי רוגוף, השכירות במתחמי הקניות באורלנדו עומדת על כ־20 אלף דולר לחודש לחנות של 200 מ"ר, והשכירות עבור שתי חנויות בקניון טופנגה בלוס אנג'לס עומדת על 12 אלף דולר בחודש. "בארץ בקניון מוביל דורשים 250 אלף שקל בחודש לחנות של 200 מ"ר, לכן אני לא פותח בישראל חנויות על שטחים גדולים בקניונים מובילים, אלא בביגים ששם השכירות יותר סבירה. המולים בארה"ב עצומים בגודלם, והטראפיק גבוה לאין שיעור מאשר בישראל".

מאניה גרופ מפעילה שלוש רשתות קמעונאות: מאניה ג'ינס, NOIZZ ורשת הנעליים FETISH שהחליפה את רשת קליגולה שאותה רכשה הקבוצה, ולה שישה סניפים בלבד. המהלך של מאניה חריג בנוף הקמעונאות הישראלי שמאופיין בצמצום שטחי מסחר. בעוד המגמה המתחזקת היא הקמת פלטפורמות אונליין, במאניה החליטו להתרחב בחו"ל קודם עם חנויות פיזיות ובשלב שני להקים אתר אונליין. "מאניה ו־NOIZZ אלה מותגים שאין להם מתחרים ישירים בארה"ב. זה משהו חדש בנוף האמריקאי", טוען רוגוף.

בנוסף, לראשונה נכנסת הקבוצה גם לתחום בגדי הילדות. עד כה פנו הרשתות מאניה ג'ינס ו־NOIZZ רק למין הגברי. כעת, הרשת שהוקמה ב־2017 כרשת אופנה לבנים בני 3–13 תמכור בגדי בנות. במרץ הקרוב תשיק הרשת בישראל ובארה"ב קולקציה ראשונה לבנות עד גיל 14 ובין היתר פועלת הרשת להגדלת חנויות הילדים משטחים של 45 מ"ר בממוצע ל־90 מ"ר, כדי לשלב את קולקציית הבנות החדשה. חלק מהקולקציה הושק בחנוכה, עם החסות שנתנה NOIZZ לפסטיגל. קבוצת מאניה גייסה כפרזנטורית של הקולקציה החדשה את רותם בן זקן, אחותה של הזמרת עדן בן זקן. הפרזנטור של מאניה ג'ינס הוא שחקן הכדורגל ערן זהבי.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.