מנכ"ל בורגראנץ', שמוליק אפל, פורש עקב מכירת הרשת

מנכ"ל בורגראנץ', שמוליק אפל, פורש עקב מכירת הרשת

מנכ"ל בורגראנץ', שמוליק אפל, פורש מתפקידו, וזאת זמן קצר לאחר רכישת הרשת מידי פז על-ידי יוסי חושינסקי. בשלב זה יחליף את אפל בתפקיד רמי אלעד, אחיו של חושינסקי.


רשת בורגראנץ' נמכרה לאחרונה על-ידי צדיק בינו, בעל השליטה בפז, ליוסי חושינסקי, יועץ אסטרטגי , המחזיק ב-10% בטיב טעם, ונמנה עם מקימי איירפורסט סיטי. שמוליק אפל הפורש מבורגראנץ' שימש בעבר מנכ"ל טיב טעם, הרשת שבה שותף חושינסקי.


חושינסקי אמר כי ישלם כ-40 מיליון שקל תמורת העיסקה, מתוכם חצי מהסכום במזומן, והיתרה בתוך כשלוש שנים. אולם, על-פי מקורות מקורבים לעיסקה, לא נערכו טרנזקציות כספיות בהיקף זה, וכי רוב ההתחייבויות הינן עתידיות בכפוף לביצועים. חושינסקי פנה למספר גורמים בשוק על מנת להכניס משקיעים נוספים מתחום הקמעונאות לשותפות בבורגראנץ'.


יצוין, כי חושינסקי מימש את חלקו בפרויקט איירפורט סיטי בסוף שנת 2000 בכ-10 מיליון דולר. את המימון לעיסקה הנוכחית הוא מביא ממקורות פרטיים.


על-פי המידע שבידי "גלובס", בורגראנץ' תסיים את השנה עם מחזור של כ-145 מיליון שקל.


את הרווח התפעולי המוערך בכ-4 מיליון שקל השקיעה פז ברכישת סניפים מזכיינים, כחלק מהאסטרטגיה לרכוש החוצה זכיינים להגדיל את השליטה. לבורגראנץ' כיום 70 סניפים, מתוכם 12 סניפים בזכיינות. אשתקד הפסידה הרשת כ-6. 5 מיליון שקל, ועל-פי ההערכות אמורה לסיים שנה זו באיזון, לאחר מהלך התייעלות מקיף שנערך ברשת.


על-פי הערכות, חושינסקי ינסה לשנות את המהות העסקית של בורגראנץ' לכיוון של מסעדות המבורגר בסגנון של מסעדות קז'ואל ופחות לכיוון הפאסט פוד. מטיב טעם נמסר, כי אין כוונה אסטרטגית לשלב בין בורגראנץ' לבין סניפי רשת המזון.