מנכ"ל סופר-פארם, ליאור רייטבלט, הוכתר לתואר קמעונאי השנה בעולם

מנכ"ל סופר-פארם, ליאור רייטבלט, הוכתר לתואר קמעונאי השנה בעולם

המגזין האמריקני Chain Drug Review בחר במנכ"ל רשת סופר-פארם, ליאור רייטבלט, לתואר קמעונאי השנה.


על זכייתו של רייטלבט נאמרו הדברים באים: ""בכל הנוגע לקמעונאות בינלאומית בתחום הפארם, ליאור רייטבלט הוא חלוץ ומפלס דרך. בשנים האחרונות הנהיג רייטבלט מהלכים משמעותיים ובראשם החדירה המוצלחת לשוק הפולני בשנת 2001 והכניסה לשוק הסיני בשנת 2006.

"הרשת הראתה בשנים האחרונות צמיחה, למרות הטרור והשינויים הפוליטיים שהרעישו את ישראל בשנים האחרונות. לרשת סופר פארם 117 סניפים בישראל, עם צפי לפתיחת 14 סניפים נוספים בשנת 2006. בשנת 2005 הגדילה הרשת את מכירותיה ב-5.8% והגיעה ל-550 מיליון דולר".

סופר-פארם השלימה לאחרונה את חתימת ההסכם לרכישת 51% מרשת בתי המרקחת המובילה בסין ENSURE, הכוללת כיום 37 סניפים ברחבי המדינה.

סניפים אלו יומרו לסניפי סופר-פארם במהלך השנה הקרובה ויותאמו לפורמט שעליו מבוססים סניפי הרשת בישראל. במסגרת מהלך זה יורחבו הסניפים גם לתחום הטואלטיקה, הקוסמטיקה, התינוקות והלייף סטייל.

בפולין המשיכה הרשת להתפתח ובשנת 2005 פתחה שבעה סניפים חדשים, כשהיא מתוכננת להגיע לפרישה של 50 סניפים עד שנת 2009. 11 מהסניפים המיועדים להיפתח ממוקמים בקניונים המובילים במדינה.

עוד מציין המגזין את החדשנות של הרשת בשוק הישראלי – מערכת ה"אל-תור", אשר הושקה בשנת 2002 ונמצאת כיום ב-50% מסניפי הרשת ותכנית הפרודוקטיביות. רייטבלט אומר על המערכת, כי "מדובר במערכת מתוחכמת שלא ראיתי כמותה בשום מקום בעולם. כבר השנה ראינו את התוצאות בשטח – בשנה הראשונה ליישומה עלתה הפרודוקטיביות הממוצעת של החנויות ב-15% והמשכורת הממוצעת ב-8%".

המגזין מציין גם את מערכת ה-MIS, אשר במסגרתה חוברו כל הקופות של הסניפים למחשבי המשרד המרכזי. "מדובר בחדשנות טכנולוגית אשר מאפשרת למקסם את הפרסונליזציה ולהעניק ללקוח, כבר במועד הקנייה הצעות אטרקטיביות בהסתמך על סל הקניה שלו".

גם הצלחתו של מועדון לייף סטייל מוזכרת בכתב הזכייה. 270 אלף לקוחות מחזיקים כיום בכרטיס האשראי לייף סטייל. העיסקאות המבוצעות באמצעות כרטיס המועדון מהוות 42% מסך עיסקאות כרטיסי האשראי המתבצעות ברשת ו-27% ממחזור המכירות של הרשת.

יצויין, כי רשת סופר-פארם קיבלה כבר פעמיים את התואר "אחת מ-10 רשתות הפארמים הטובות בעולם" על-ידי המגזין האמריקאיChain Drug Review. סופרפארם ורשת הענק "בוטס" האנגלית היו היחידות מחוץ לאמריקה שזכו להיכלל ברשימה זו.