מנכ"ל קסטרו: "המוצרים של H&M הם חד-פעמיים"

מנכ"ל קסטרו: "המוצרים של H&M הם חד-פעמיים"

"המוצרים של H&M הם חד-שימושיים. אי אפשר לקנות שם מכנסיים באיכות כמו של קסטרו ב-H&M" – כך אמר ביום חמישי המנכ"ל המשותף של רשת קסטרו, גבי רוטר, בפאנל של כנס ענף האופנה והטקסטיל בחולון, שאותו הנחתה כתבת TheMarker, עדי דברת-מזריץ.


הבעלים של רשת פוקס, הראל ויזל, אמר כי הבינלאומיות לא מבטיחה הצלחה בישראל. "יש מותגים בינלאומיים שניסו לפרוץ ולא הצליחו, כמו נאף נאף ובנטון, וגם אם גאפ תיהפך לשחקנית גדולה, היא תחזיק עד 4% מהשוק", אמר.


ויזל הוסיף כי הוא מאמין שאין הבדלים משמעותיים בין מותגים ישראליים לבינלאומיים. "מי שיבדל את עצמו, ימצא את הנקודות החזקות של המותג ויפנה לקהלים באופן ממוקד – ישרוד. מי שלא – ייעלם. את המחקר הכי נכון ל-H&M עשיתי בבית. חברות של בתי אמרו לי שיקנו ב-H&M גם כשיהיו לה 20 חנויות בישראל, בגלל שזו רשת מחו"ל. אבל הבעיה של H&M היא שבעוד חודש היא כבר לא תהיה מחו"ל, היא תהיה מפה".



על אף הביקורת, המנכ"לים של רשתות האופנה המקומיות הגדולות הסכימו כי אי אפשר להתעלם מהתחרות. "כל אחד יצטרך להיות הרבה יותר מחויב ומציאותי, ולהשקיע יותר בתשתיות", אמר רוטר. "אין מקום לדרכי קיצור. ניצחנו בסיבוב הראשון של הקרב מול הרשתות מחו"ל, אבל המערכה עוד לפנינו".



ויזל התייחס גם ליחס המיוחד שהרשתות הבינלאומיות מקבלות מהקניונים, כמו הנחות בדמי השכירות. "הקניונים עושים נכון כשהם מביאים מותגים חזקים", אמר. "אבל עזריאלי צריכים לנהל את העסק לטווח ארוך ולבדוק אם אינם מזיקים לשאר הקניונים שלהם, שלא מחזיקים במותגים הבינלאומיים".



גם נציגת מעצבי האופנה העצמאיים, דיאנה חורגס, מתחה ביקורת על התנהלות הקניונים. "כל הקניונים בנויים על תמהיל קבוע, לא מרגש ולא מיוחד. אחרי זה הם בוכים על כך שאין להם בידול ומנסים לקרוא למעצבים בימי שישי עם שווקי מעצבים למיניהם, כדי שיביאו קהל לקניונים. אין כיום יתרון לקניונים. הם נהפכו למקומות משעממים", אמרה חורגס.



מנכ"ל קבוצת עזריאלי, פאר נדיר, הגיב לדברים ואמר כי בקניונים של קבוצת עזריאלי עסקים קטנים מהווים יותר מ-50% מהתמהיל. "אנחנו מחפשים יום-יום שעה-שעה מותגים ומעצבים חדשים. יש שטחים שמיועדים למוצרים האלה וזה נותן תמהיל מעניין ומגוון יותר ותמיד נשמור עליו".