נזק למשביר החדש לצרכן בעקבות המצב הביטחוני

נזק למשביר החדש לצרכן בעקבות המצב הביטחוני

בעקבות המצב הביטחוני נסגרו שבעה מסניפי רשת המשביר לצרכן בצפון – הסניף בקריון, סניף גרנד קניון, סניף הדר בחיפה, סניף קרית שמונה, סניף כרמיאל, סניף טבריה וסניף נהריה.


משקל הסניפים ברשת מוערך בכ-30% מהפדיון הכללי – סניף הקריון הוא הסניף המוביל ברשת, סניף הגרנד קניון הוא הסניף השלישי בגודלו וסניף הדר הסניף השישי. הנזק הכלכלי הישיר נאמד בכ-300-500 אלף שקל ליום והנזק העקיף נאמד במיליוני שקלים.


לדברי רמי שביט, בעלי המשביר לצרכן, הנזק הכלכלי נופל בעיקר על הספקים. "מטבע הדברים אי אפשר להיערך למצב שכזה מבעוד מועד", הוא אומר, "והספקים נמצאים במצוקה, כיוון שסחורות, בעיקר עונתיות, נמצאות על המדפים". רשת המשביר החדש לצרכן משלמת לספקים על מה שהיא מוכרת. זוהי למעשה מציאות קשה – מעגלים של עובדים, נותני שירותים וספקים שעובדים עם הרשת נמצאים במצוקה כלכלית.


עם זאת, אמר שביט, כי המשביר תשלם לספקים ולעובדים בזמן את התשלומים השוטפים.
בהתייחס למכירות בסניפים הפתוחים, אמר שביט: "בסניפים הפתוחים יש מכירות טובות של מוצרי בייסיק כגון לבנים, מגבות, טקסטיל לבית. בסניפים באזור המרכז והדרום נרשמת עלייה של מכירות בבגדי ים, הן בזכות המחירים האטרקטיביים והן לאור העובדה כי הצפוניים שירדו לאזור המרכז והדרום נערכים".


רשת המשביר לצרכן, המפעילה 26 סניפים, רשמה במחצית הראשונה של השנה פדיון של 430 מיליון שקל בהשוואה ל-353 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 22%. הרווח הנקי עמד על כ-8 מיליון שקל.