נווית זומר, ynet

תנובה רוכשת את rebar – רשת למכירת משקאות בריאות על בסיס יוגורט ומיצים טבעיים שהוקמה ב-2006 ומפעילה כ-80 דוכנים, בעיקר בקניוני ובמתחמי מסחר. החתימה על ההסכם לרכישת 50% מהרשת צפויה בשבועות הקרובים. הפעילות תהיה כפופה לחטיבת החלב, כאשר המטרה של תנובה היא להתחבר למותג צעיר ומתפתח, בנוסף למוצרים אחרים של החברה מעולמות הבריאות.

בעלי rebar חיפשו שותף אסטרטגי להתרחבות ולפריצה לחו"ל וכניסה לקטגוריות נוספות. היקף העסקה נאמד בעשרות מיליוני שקלים ומי שמלווה אותה היא חברת הייעוץ הבינלאומית ארנסט אנד יאנג. מקורב לעסקה אמר כי ישנה סינרגיה משמעותית בין ערכי תנובה לבין עיסוקה של rebar במשקאות בריאות ויוגורט.

rebar הוקמה על ידי תומר הרפז, לשעבר מנכ"ל קפה שטראוס וחברת סברה, אלדן ניסנבאום, נמרוד הדר ואיתמר חפץ, המשמש כמנכ"ל החברה. בעלי rebar היו מהחלוצים בתחום, ורכבו על טרנד התזונה ואורח החיים הבריא. הרשת מוכרת כוס משקה גדולה על בסיס יוגרט ופרי ב-29 שקל (בינונית ב-24 שקל) ומשקאות טבעוניים על בסיס תחליפי חלב. בשנים האחרונות החברה צומחת בקצב של 20% לשנה, כאשר שוק המיצים והשייקים בארץ נאמד בכ-600 עד 700 מיליון שקל בשנה, מתוכם תופסת rebar נתח של 25%.

עד כה, ספקית היוגורט לרשת הייתה מחלבות גד ואת הפירות הקפואים הייתה מייבאת לבדה. בנוסף, נמכרים בה קערות בריאות על בסיס פירות קפואים. הרשת פופולרית בעיקר בקרב צעירים ובני נוער, אבל בתקופת הקורונה, כאשר המשלוחים תפסו תאוצה, גם קהל המשרדים הפך ללקוח משמעותי. הרכישה משתלבת באסטרטגיה של ראשי תנובה להרחיב ולגוון את פעילותה מעבר לתחומיה המסורתיים.

תנובה כבר נכנסה לקטגוריות שטרם פעלה בהן, כשרכשה את יצרנית הפסטה "פסטה ריקו" ואת חברת "IN", יצרנית טופו. כמו כן היא השקיעה בחברת תחליפי החלבון "רי מילק" ובחברת תחליפי הבשר "פלוריסטם", ונכנסה כשותפה בפלטפורמת הסחר המקוון "שוק בוק" – המשווקת פירות וירקות טריים ומוצרי תנובה – ויחד עימה הקימה את "תנובה מרקט" למכירה אונליין ישירות לצרכן.

לחצו לפרטים על עסקים חמים למכירה

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן