גולן חזני, כלכליסט

סופר-פארם רוכשת את רשת המשקפיים אירוקה מידי מייקל וולף תמורת כ-75 מיליון שקל. העסקה נחתמה הבוקר, כך נודע לכלכליסט.

ביוני חשף כלכליסט את המשא ומתן בין החברות, אבל שתיהן הכחישו את המגעים ביניהן. עתה מתברר שמגעים התקיימו למרות ההכחשות. ברקע הרכישה: ההסכם שחתם הראל ויזל ורשת פוקס לפתיחת כ-49 חנויות של לוקסאוטיקה, יצרנית המשקפיים הגדולה בעולם בישראל.

המגעים בין סופר־פארם, המצויה בבעלות ליאון קופלר (66%) וג'ורג' חורש (33%), התנהלו בין המנכ"ל ניצן לביא ובין הבעלים של אירוקה יעקב ומייקל וולף. עיקר מכירותיה של אירוקה הוא משקפי שמש, בעוד סופר־פארם מתמקדת במשקפי ראייה, ועסקת הרכישה נועדה לאפשר לה להרחיב את פעילות מגזר המשקפיים. ככל הידוע, סופר־פארם בוחנת גם רכישה אסטרטגית אחרת בתחום, אולם המו"מ עם אירוקה הוא המתקדם ביותר. אירוקה מפעילה כ־60 סניפים ומחזור ההכנסות שלה עומד על כ־100 מיליון שקל. היקף העסקה צפוי לעמוד על 80-70 מיליון שקל. ככל הנראה העסקה לא תכלול את רשת האופטיקה עינית, שנמצאת אף היא בבעלות וולף, ופועלת בתחום משקפי הראייה ועדשות המגע של מותגי יוקרה, ומחזור המכירות שלה הוא כ־60 מיליון שקל בשנה.

את סופר-פארם ייצגו בעסקה עוה"ד רונן ציטבר וזוהר הדר ממשרד ציטבר גלאור ושות'; את אירוקה ייצגו עוה"ד כפיר ידגר וענבר בוינג׳ו ממשרד גורניציקי.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן