נורית קדוש, כלכליסט

בעוד אבי שומר, הבעלים של צומת ספרים, חבר לבעלי העסקים המשביתים את הפעילות כחלק מהמאבק בממשלה, נערכת יפית גרינברג, הבעלים של סטימצקי, לפתוח חלק מחנויות הרשת "בשבוע האחרון פתחתי 11 מ-150 החנויות שלנו ומיום ראשון נרחיב את מספר החנויות שיפעלו", אמרה גרינברג בשיחה עם כלכליסט. גם רשת חנויות הצעצועים טויס אר אס תפתח כמחצית מחנויותיה ביום ראשון.

לסטימצקי 150 חנויות, שעשר מהן בשדות התעופה בן גוריון ורמון סגורות מתחילת במשבר. כ-100 חנויות נוספות בקניונים סגורים ו-40 הנותרות ברחובות. "פתיחת חנות כרוכה בהתארגנות וזה עולה לנו הון, כי לתנועת הלקוחות ברחוב אין הצדקה כלכלית ורווחי זה לא. למרות זאת, נרחיב את פריסת החנויות הפתוחות ואנחנו בוחנים איזה מהן לפתוח".

לדברי גרינברג, החברה הגדילה את מערך האונליין בכדי לתת מענה לביקוש שצפוי להישאר. "יש ביקוש אדיר להזמנות אונליין שמאפשרות מגוון מוצרים רחב יותר מהמוצרים שבחנויות. גייסנו עובדים וצמצמנו את ימי ההמתנה למשלוח שעמדו בשיא על 10 ימים, לכיומיים".

גרינברג, שלא חברה לעסקים המסרבים לשוב לפתוח חנויות, מביעה אכזבה מהתנהלות הממשלה במשבר: "אם ביטוח לאומי היה חברה פרטית, היה צריך לסגור אותו. כל השנים אנחנו משלמים מסים, כשברגע של משבר כזה, יהיה מי שיסייע ואנחנו מוצאים את עצמנו נושאים לבד בנטל. עד היום לא קיבלנו אגורה וגם לא התייחסות למה נקבל בעתיד. מדובר בעסק שמגלגל מאות מיליוני שקלים וממתין לשמוע מה צריך לעשות כדי לקבל פיצוי, על אבדן 90% מהפעילות".

ביחס להתאגדות בעלי העסקים שמסרבים לפתוח את החנויות, אמרה גרינברג: "החזרנו השבוע עובדים מחל"ת ואין לי כוונה לפטר או להחזיר אותם שוב לחל"ת. נעשה כל מה שאפשר כדי לפתוח חנויות בהתאם לכל הדרישות".

טויס אר אס בדרך לפתוח חנויות

בתוך כך, לכלכליסט נודע כי 13 מחנויות רשת הצעצועים טויס אר אס המונה 27 סניפים וממוקמות מחוץ לקניונים – צפויות להיפתח מיום ראשון במשמרת אחת ממושכת בכל יום.

בממשלה בחרו בתחילת השבוע להימנע מפתיחת חנויות צעצועים, בטענה שהן מהוות מוקד להתקהלות ילדים ומשפחות והדבר עלול להגביר את קצב ההידבקות בנגיף הקורונה. החנויות ייפתחו, למרות ביקורת חריפה של אייל פישמן, מנכ״ל ומבעלי הרשת על התנהלות הממשלה.

"כמו הום סנטר שבבעלותנו, שכבר פתחה, גם טויס אר אס תפתח במקומות שבהם מותר לה. זאת למרות הפשע הכלכלי המיותר שנעשה כלפינו וכלפי העסקים האחרים, קטנים כגדולים, למרות איכות הפתרונות העלובה וחוסר ההבנה של האוצר לגבי המצב והעתיד לבוא ולמרות שהפתרונות שמוצעים הם לא שוויוניים לנזק ואינם נגזרים מאופי ההגבלות והם בעיקר פופוליסטיים", אמר פישמן בשיחה עם כלכליסט.

פישמן הוסיף: "אנו מחוייבים למזער נזקים, אנו לא נחזיק עובדים כבני ערובה. נעבוד במשמרת אחת ארוכה, שזה אומר שנחזיר רק חלק מהעובדים עד שנבין באיזה עולם כלכלי חדש אנו פועלים. אנו לא מבינים מי באוצר חושב שאנחנו צעצוע שמכבים ומדליקים בלחיצת כפתור. ושתהיה לכולם בריאות ופחות התלהמות".

בתחילת השבוע, פתח פישמן כ-40 חנויות הום סנטר ברחבי הארץ במשמרת אחת, על רקע הקושי באיוש החנויות כשחלק ניכר מהעובדים הוצאו בחודש שעבר לחל"ת. גם רשת ACE פתחה את מרבית סניפיה ובתחילת השבוע תפתח את החנות האחרונה שנותרה סגורה.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.