עמית ברגר מנהל מגעים לרכישת 50% מטיב טעם

עמית ברגר מנהל מגעים לרכישת 50% מטיב טעם

עמית ברגר מנצל הפיאסקו התדמיתי בטיב טעם: ירכוש 50% מהרשת לפי שווי נמוך יחסית של 190 מיליון שקל


אנטר הולדינגס, שבשליטת עמית ברגר, עומדת לרכוש 50% מרשת המזון טיב-טעם, בהשקעה של 20 מיליון דולר. חלק מהסכום ישמש לקנייה של שותפי המיעוט בחברה, שהחזיקו בה 30%, וחלקו יוזרם לתוך החברה לצורך השקעה. קובי טרייביש, בעל השליטה ברשת (70%) ומי שמזוהה עימה, ידולל עם השלמת העסקה ל-50%.


ככל הידוע, בעלי מניות המיעוט בטיב-טעם הם ערבים נוצרים, שהחזיקו עד העסקה 30%. עפ"י רישומי רשם החברות, טרייביש ושותפיו החזיקו במלוא מניות החברה באמצעות חברת האחזקות טיב-טעם הכרמל.


העסקה משקפת לטיב-טעם שווי של 40 מיליון דולר, 190 מיליון שקל, שנחשב נמוך לרשת שצמחה אשתקד, עפ"י סקר נילסן, ב-35%, ומחזור מכירות שנתי שמוערך במיליארד שקל.


בראיון ל"ידיעות אחרונות" לפני שבועיים אמר טרייביש, כי שכר את שירותיו של בית ההשקעות תמיר פישמן בחיפוש אחר שותף שירכוש 20% מהרשת, לפי שווי של יותר מ-150 מיליון דולר. באותו ראיון אמר, כי הוא מוכן למכור עד 25% מהרשת. "אני לא אתן לאף אחד שליטה בעסק שלי", אמר.


טיב-טעם נחשבה בשנתיים האחרונות ל"ילד הפלא" של שוק קמעונאות המזון. הסניף הראשון נפתח ב-1990 כמעדניה לא כשרה במתחם איקאה בנתניה, ששיווקה מוצרים בעיקר לשוק הרוסי. התרחבות הביקוש מעבר לשוק הזה הביאה לפתיחת 20 סניפים ברחבי הארץ, כאשר סניף הדגל ממוקם בראשון-לציון. חנות נוספת עתידה להיפתח ברחובות.


בחודשים האחרונים מתמודדת טיב-טעם עם בעיה תדמיתית, בעקבות תחקיר "כלבוטק", שחשף כיצד מוכרים ברשת בשר עוף לא טרי ומקולקל, באמצעות תיבולו ושיווקו כעוף מתובל ומצונן.


אנטר הולדינגס, לשעבר סולומון השקעות ויעוץ, עברה בקיץ האחרון לשליטת עמית ברגר, שמחזיק בה כיום 45%.