איתור עסקים לרכישה ומימוש הזדמנויות באופן המשתלם ביותר
אנחנו חיים בעידן של ריבוי הזדמנויות ולא מעט סיכונים. בפרט זהו המצב בעולם העסקים. אם גם אתם מעוניינים להביא לידי ביטוי כישרון, רצון ויכולות באמצעות רכישת עסק קיים, הפעלתו והשבחתו. אנחנו במרכז לקידום זכיינות יודעים להושיט לכם עזרה חיונית. השירותים שלנו כוללים איתור עסקים למכירה, בדיקות כדאיות מדוקדקות, ייעוץ עסקי מקיף, ליווי במהלך המשא ומתן ובמידת הצורך גם סיוע בגיוס המימון הנחוץ.
שאלות חשובות בנושא איתור עסקים למכירה
- מה כוללת בדיקת כדאיות?
בדיקת כדאיות שתהווה בסיס לקבלת החלטות מיטביות כוללת את כל הפרמטרים הרלוונטיים להערכת סיכויי ההצלחה: הרווח הגולמי, הוצאות קבועות ומשתנות (לרבות בדיקת נחיצותה של כל הוצאה), עלויות תקורה, מתחרים עיקריים, מצבו של העסק הספציפי ביחס לסטנדרט בענף שבו הוא פועל, התחייבויות חוזיות, פוטנציאל התרחבות ועוד.
- אילו אנשי מקצוע בוחנים כל עסק שמוצע למכירה?
כל הזדמנות עסקית נבחנת בקפידה ע"י כלכלנים, יועצים עסקיים עם ניסיון ספציפי בבדיקת עסקים למכירה, עורכי דין מומחים לדיני מסחר ורואי חשבון.
- מהם הפרמטרים החשובים עבור עסק למכירה שמופעל תחת זיכיון?
רכישת זיכיון, בין אם ישירות מהרשת המזכה ובין אם מזכיין קיים שמבקש לצאת מהעסק, מחייבת תשומת לב למספר סוגיות ספציפיות, בנוסף לכל הפרמטרים העסקיים ה"רגילים".
בפרט חשוב לקחת בחשבון את תקופת הזיכיון, את מידת החופש הפעולה של הזכיין מול הרשת, את היקף התמיכה של הרשת (על פי החוזה ובפועל), את ההתחייבויות שלוקח על עצמו הזכיין לתקופה שלאחר תום ההתקשרות, וכן את עוצמת המותג.
- אילו מקורות מימון מומלצים לרכישת עסק?
באופן טבעי מימון משתלם הוא מרכיב הכרחי בניצול הזדמנויות עסקיות, ובפרט עסקים למכירה. המרכז לקידום זכיינות מסייע באיתור המקורות האופטימליים, לרבות קרנות המציעות מענקים והלוואות בתנאים נוחים מאוד: הקרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים, קרן פדרציית ניו יורק לישראל, קרן שמש, קרן דטרויט ועוד.
- איך מחשבים את שיעור הרווחיות של פיצוציה?
פיצוציות מתאפיינות במגוון רחב מאוד של מוצרים, ולכל קטגוריה שיעור רווח שונה.
למשל, על משקאות קלים בעלי פיצוציות מרוויחים כ-50%, בעוד שעל סיגריות שיעור הרווח הוא רק 5-7%.
בהתאם חשוב מאוד לבחון את תמהיל המוצרים, ולהתייחס גם למידת האטרקטיביות: לוטו וטוטו למשל מושכים לקוחות רבים שבלא מעט מקרים רוכשים עוד מוצרים. כמו כן יש לבחון את שעות הפעילות האפשריות בהתאם לתקנות הרשות המקומית.
השלבים העיקריים בהליך זיהוי הזדמנויות עסקיות ומימושן
שלב ראשון
איתור עסקים חמים למכירה. ההצעות מותאמות ליזם, וכוללות עסקים המוצעים בבלעדיות דרך המרכז לקידום זכיינות בישראל.
שלב שני
בדיקת כדאיות. בחינה מפורטת ויסודית של עסקים למכירה יד שנייה בכל הפרמטרים הרלוונטיים.
שלב שלישי
ניהול משא ומתן. חיבור נכון בין בעל עסק שמעוניין למכור אותו לבין יזם מתאים מאפשר הגעה למצב Win-Win אמיתי.
שלב רביעי
עריכת חוזה. חוזה מכירה שמשקף את האינטרסים המהותיים ומעגן אותם בניסוחים מדויקים וברורים.
שלב חמישי
ייעוץ עסקי. לרבות סיוע באיתור מקורות מימון מתאימים, הכנת תוכנית עסקית שתאפשר את השבחת העסק שנרכש, ועוד.
ייעוץ עסקי. לרבות סיוע באיתור מקורות מימון מתאימים, הכנת תוכנית עסקית שתאפשר את השבחת העסק שנרכש, ועוד.
המרכז לקידום זכיינות – המומחים לחיבור בין יזמים ובעלי עסקים
המרכז לקידום זכיינות בישראל הוקם בשנת 2001, ובהתאם הצטבר בו ידע עצום, על בסיס עבודה מעשית רחבת היקף במיוחד. בפרט אמונים אנשי המרכז על יצירת חיבורים מדויקים בין יזמים ובעלי עסקים והובלה אל מצבי Win-Win – דרך איתור עסקים למכירה בהתאמה מלאה לאופי היזם הרוכש וליכולותיו, דרך רכישת זיכיון משתלם ובדרכים נוספות.
המרכז כולל אנשי מקצוע עתירי ניסיון – כלכלנים, רואי חשבון, יועצים עסקיים ועורכי דין – ובהתאם יכול להבטיח מעטפת מלאה בדרך לעסקה משתלמת במיוחד ובטוחה לחלוטין. להבטיח, ולקיים.
דגשים בנושא סיוע ליזמים וזכיינים
* שעות פעילות – עסקים בתחום המזון פועלים במקרים רבים גם בשעות הערב והלילה ובסופי שבוע. אמנם בעל העסק לא מחויב לשהות במקום לאורך כל שעות הפעילות, אבל במקרים רבים הנוכחות שלו נחוצה וחשוב לקחת זאת בחשבון.
* לוקיישן – אחד המפתחות העיקריים להצלחת כל עסק, בכמעט כל תחום פעילות, הוא המיקום שלו. כשבוחנים את הלוקיישן רצוי להתייחס לא רק למצב בהווה אלא גם להתפתחויות עתידיות (למשל, תחנת רכבת קלה שתיפתח בעוד מספר שנים מעלה את ערכה של פיצוציה סמוכה כבר היום).
* שקיפות – הסיוע ליזמים וזכיינים על-ידי צוות המרכז לקידום זכיינות בישראל ניתן על בסיס שקיפות מוחלטת, מתוך אמונה והבנה כי זוהי הדרך הנכונה ביותר גם לטפח את המוניטין שבנינו וגם להשיג ערך מרבי עבור כל לקוח.