צומת ספרים פותחת חנות קונספט ב-1.2 מיליון שקל

צומת ספרים פותחת חנות קונספט ב-1.2 מיליון שקל

רשת צומת ספרים היא הראשונה שמרימה את הכפפה בשוק הספרים בכיוון של חוויית קנייה וקריאה, ומעודדת קריאה במקום, ברוח שיש בה שמץ מהקונספט הידוע של בארנס אנד נובל האמריקנית.


חנות הדגל שפתח אבי שומר, בעלי הרשת, בדיזינגוף סנטר בהשקעה של 1.2 מיליון שקל, על שטח של 500 מ"ר, מצוידת בשולחנות קריאה לעיון בספרים ובמגזינים וכן ספסלי קריאה המקיפים את המחלקות השונות, פינת קריאה לילדים ומסכי פלזמה שמיועדים להעמיק את חוויית הקנייה.


החנות החדשה מצטרפת ל-45 סניפי הרשת הקיימים. בנוסף, במהלך החודש ייפתחו עוד חמישה סניפים חדשים.


חנות הקונספט החדשה מציעה כ-20 אלף כותרים, ביניהם גם של הוצאות קטנות אשר לא זוכות בדרך כלל לשטחי מדף, מחלקות מורחבות לפילוסופיה, שירה ומחזות.


נושא חוויית הקנייה זוהה במחקרים כאחד השיקולים המרכזיים עבור הצרכן בבחירת נקודות המכירה. סמוך לחנות הוקם בית קפה מעוצב ("קפה אונא"), שישרת גם את מבקרי החנות, שיוכלו להזמין שתייה לשולחנות הקריאה.


חלק חשוב בקונספט החנות ובייחודיות שלה יתבסס על מגוון אירועים ספרותיים שיתקיימו בה באופן קבוע: ערבי קריאה, שירה, השקות ספרים חדשים, מפגשי ספרים ומשוררים ושעות סיפור לילדים. מיכל טשרניחובסקי מונתה לתפקיד מנהלת האירועים של החנות


לדברי אבי שומר, מנכ"ל הרשת, היעקף הפעילות של הרשת מוערך היום ב- 150 מיליון שקל. "אני מאמין שאת 2006 נסיים ב-180 מיליון שקל, וב-2007 נגיע ליותר מ-200 מיליון שקל".


רשת צומת ספרים היא תוצר של מיזוג שתי הרשתות "יריד הספרים" ו"צומת ספרים" שחתמו ב-2002 על הסכם למיזוג הרשתות. רשת יריד ספרים היתה בבעלות מלאה של אבי שומר, ואילו צומת ספרים היתה בבעלות הוצאת ספרים מאוחדת כנרת-זב"מ דביר והוצאת הספרים הד ארצי. ברשת הממוזגת מחזיקים כל אחד מהצדדים 50% מהמניות.