קניון רמת אביב מגביל את תקופת השכירות לשלוש שנים בלבד ללא אופציה

קניון רמת אביב מגביל את תקופת השכירות לשלוש שנים בלבד ללא אופציה

בעלי עסקים הרוצים לשכור שטח קמעונאי בקניון רמת אביב שבבעלות אפריקה ישראל נאלצים לחתום על חוזה של שלוש שנים בלבד, ללא אופציה, לעומת חוזים של חמש שנים עם אופציה לחמש נוספות שהיו נהוגים עד כה.


מאפריקה ישראל נמסר כי הסיבה לכך היא שקניון רמת אביב הוא מהמובילים בארץ, ומכתיב את תרבות הקניונים


"לנושא זה קיימים שלושה היבטים", אומר תמיר בן שחר ממשרד הייעוץ האסטרטגי צ'מנסקי בן שחר. "מנקודת המבט של הצרכנים, ההסתברות לשינויים התכופים יותר טובה לצרכן, מכיוון שתהיה תחלופה שמותאמת לשינויים בהרגלי הצריכה. לגבי בעלי הקניון, המצב מאפשר להם שליטה מקסימלית – הרשתות המצליחות ישרדו את התנאים החדשים והאחרות יתחלפו. אבל מבחינת הרשתות, רמת הסיכון הכלכלי שלהן גדלה ולכן רמת אי הוודאות שלהן גדולה יותר. בנוסף, הן נאלצות לשלם גם דמי פינוי בקניונים הטובים. בענף אמרו אז כי לא נהוג לגבות בקניונים בישראל יותר מ-7.5%-7% מהפדיון.

הפדיון של קניון רמת אביב הסתכם ב-2005 ב-670 מיליון שקל ללא מע"מ, עלייה של 10% לעומת 2004, אז הוא הסתכם ב-612 מיליון שקל. מנהל חטיבת הקניונים של אפריקה ישראל לשעבר, בני כהן, צפה בדצמבר האחרון כי הפדיונות בקניון רמת אביב יצמחו ב-2006 ב-12% ויגיעו ל-750 מיליון שקל.


לקניון רמת אביב תדמית יוקרתית, אך בפועל טוענים באפריקה ישראל כי רק 20% מהחנויות בקניון הן של מותגי יוקרה, וכי את שאר החנויות ניתן למצוא בכל קניון.


השטח שפינה המשביר לצרכן בקומה הראשונה של הקניון הושכר באחרונה לשורה של שוכרים, בהם החנות החדשה של לי קופר, בלו בירד. כהן אומר כי תוספת ההכנסה לקניון מהחנויות החדשות בשטח הזה תהיה 5.3 מיליון שקל בשנה.


גידי גולדפינגר, המנכ"ל והבעלים של רשת בלו בירד, רשת הבת החדשה למותגי גלישה של לי קופר, אישר כי לחנותו החדשה בקניון רמת אביב חוזה לשלוש שנים בלבד. לדבריו, סביר להניח כי החוזה יוארך. גולדפינגר מוסיף כי החוזה החדש פועל לרעת הקניון כי אם הצלחתו לא תישמר, הם יתקשו לקבל את אותו תעריף שכר דירה.