רשתות המזון, האופנה והפארם רשמו זינוק דו-ספרתי במכירות בפסח |
||
TheMarker | ||
חג בסימן חיובי לקניונים ורשתות האופנה, המזון והפארם. למרות שהקניות לחג החלו מאוחר משנים קודמות, עם ישראל הגיע בהמוניו לחנויות ולקניונים ופתח את הארנקים. "השנה חיכו ממש עד לרגע האחרון כדי לערוך את הקניות לחג והקניות התמקדו בשבוע האחרון ובעיקר מיום חמישי", אמר מסר משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת מליסרון, המפעילה בין היתר את קניון רמת אביב ורננים. רשתות המזון הפרטיות נהנו מגידולים חדים. "היה לנו גידול של 30% במכירות לעומת פסח קודם וגידול של 35% במספר המבקרים", מסר רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה. "הרבה אנשים שהיו קונים בחנויות יקרות עוברים לחנויות הארד דיסקאונט כמו שלנו. מכרנו כ-2,000 טונות ירקות ובארבעת הימים האחרונים מכרנו 80 טון עוף מדי יום". רני צים, יו"ר קבוצת צים מפעילת רשת כמעט חינם, מספר על גידול במכירות של 24% לעומת פסח קודם כאשר סל הקניות הממוצע נע בין 600 ל 1000 שקלים. "הגידול נובע בין היתר מפתיחת חנויות חדשות ו-15 אלף לקוחות שהגיעו דרך שיתופי פעולה עם אתרי הקופונים buy2 ו'דיל היום'", מסר. דבר נוסף שהגדיל את המכירות של הרשתות הפרטיות היה חיזוק אחיזתן בתחום תווי הקניה, שהיה מסורתית נחלתן של הרשתות המאורגנות. כך, רמי לוי שמכר תווי קניה השנה גם לוועדי עובדים, מספר על גידול של פי 2 במכירות תווי קניה לעומת פסח אשתקד. כמעט חינם, שהשיקה השנה לראשונה תווי קניה תחת השם 'תו פלוס', מספרת על הכנסות של מיליוני שקלים באמצעות התווים. ברשת 'טיב טעם' סיפרו על גידול קטן יותר במכירות שעמד על כ 4% לעומת אשתקד. עם זאת, ברשת תולים תקווה דווקא בחג השני: " המכירות שלנו צפויות לגדול ב 15% מהחג הראשון. עכשיו אנחנו נתחיל ליהנות מהיתרונות שלנו – אנחנו פתוחים במהלך החג, מוכרים חמץ והחג השני מאופיין בפיקניקים וברביקיו המתאימים לDNA שלנו". גם בקניונים מרוצים מתוצאות החג. "קבוצת קניוני ישראל רשמה גידול של 50% במספר המבקרים לעומת יום רגיל ו 10-20% יותר מפסח שנה שעברה. "משיחות קיימתי עם רשתות עולה שחל גידול ניכר במכירות לעומת שנה שעברה. זה נובע מכך שהמצב הכלכלי טוב, רואים גידול בצריכה פרטית לנפש, ירידה באחוזי אבטלה – כל אלה מביאים לכך שלציבור יש יותר כסף ויש אוירה יותר טובה", מסר יוסי צבי, מנכ"ל קבוצת קניוני ישראל. "לקח 25 דקות לצאת מקניון רמת אביב בימים ראשון ושני והשוכרים שדיברתי איתם עברו את היעדים שלהם לחג והיו מאוד מרוצים", סיפר משה רוזנבלום ממליסרון. רשתות האופנה, שחיכו לחג שהגיע אחרי חודש לא קל, מספרות על גידול של עשרות אחוזים במכירות. "מכרנו בממוצע 20% יותר משנה שעברה בחנויות זהות", מסר חן אשד, סמנכ"ל השיווק של h&o. "חודש מרץ היה קשה לאופנה כי לא היו חגים, היה סוף עונה ומזג האוויר היה לא יציב. לפני החג מזג האוויר היה אביבי ואנשים נהנו להסתובב בחוץ ולקנות בגדים אביביים יותר". בסופר-פארם נהנו מגידול של 25% במכירות מחלקת הקוסמטיקה לעומת פסח אשתקד. "בשבוע האחרון מכרנו מדי יום 30 אלף בשמים", מסר דני לוזון, סמנכ"ל סחר סופר-פארם. "העלייה נובעת מזה שלא עשינו מבצעים של הנחות באחוזים או הגבלות של כמות קניה אלא הצענו מחירים ברורים ואטרקטיביים. בנוסף, בחודש מרץ חילקנו צ'ק של 50 שקלים למימוש בחודש אפריל". |
רשתות המזון, האופנה והפארם רשמו זינוק דו-ספרתי במכירות בפסח
20 באפריל 2011
X