רשת האופנה פוקס בוחנת גיוס של 100 מיליון שקל באג"ח

רשת האופנה פוקס בוחנת גיוס של 100 מיליון שקל באג"ח
חברת האופנה פוקס, שבשליטת הראל ויזל, שוקלת גיוס של 100 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". הגיוס ייעשה באמצעות הנפקת אג"ח ויבוצע כנראה על-ידי ד"ש אייפקס חיתום. ההנפקה הצפויה תסייע לחברה בהשלמת עסקת רכישת רשת האופנה "אירית", ובנוסף תאפשר לפוקס להמשיך בתהליך התרחבותה בעולם.

נזכיר כי באחרונה דיווחה פוקס כי היא מנהלת מגעים מתקדמים עם חברת האופנה אירית לרכישת 51% ממניותיה לפי שווי חברה של שישה מיליון דולר, קרי בכוונתה לבצע השקעה של כשלושה מיליון דולר. חברת אירית מפעילה, נכון להיום, 10 חנויות בפריסה ארצית, עם מחזור שעמד ב-2005 על 36 מיליון שקל. בכוונת פוקס לסייע בהרחבת רשת החנויות של אירית.

במקביל




לרכישה הצפויה של חברת האופנה המקומית, התעצמה בשנה האחרונה מגמת הרחבת פעילותה של פוקס בחו"ל. בסינגפור פתחה 16 חנויות על בסיס זכייני, והקיץ נחתם גם חוזה לפתיחת רשת חנויות בסין תחת המותג פוקס. בנוסף פתחה פוקס בשבועות האחרונים שלוש חנויות באיטליה, וכן היא עדיין מנהלת מו"מ (כבר כמה חודשים) לרכישת פעילות סקאל בתחום קמעונאות האופנה, לרבות המותגים דונה קארן, טומי הילפיגר, קדס ופולו ראלף לורן.

זאת ועוד, בדצמבר 2004 חתמה פוקס על הסכם עם חברת ממורנד שבשליטת לב לבייב, לפיו יוקמו ברוסיה ובחבר העמים חנויות בבעלות משותפת ושווה של שתי החברות. במסגרת ההסכם רכשה ממורנד 10% מהון המניות של פוקס.

בשנה האחרונה פתחה פוקס כ-35 חנויות ברחבי העולם ו-17 חנויות נוספות בישראל, אך התרחבותה אינה מניבה לה, בינתיים, את השיפור הרצוי בפעילותה העסקית. מכירות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2005 הסתכמו ב-337 מיליון שקל, עלייה צנועה של 19 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה ב-2004. בשורה התחתונה דיווחה פוקס, הנסחרת לפי שווי שוק של 376 מיליון שקל, על רווח של 25 מיליון שקל, הזהה לרווח בתקופה המקבילה. הונה העצמי נכון לתום ספטמבר 2005 עמד על 211 מיליון שקל, כ-60% מסך המאזן.