רשת העיצוב היפנית הבינ"ל מוג'י בדרך לישראל

רשת העיצוב היפנית הבינ"ל מוג'י בדרך לישראל

בישראל מעריכים את העיצוב שלנו" כך מסביר מאסנובה פורוטה מנכ"ל רשת מוג'י היפנית, המבקר בארץ לכבוד פתיחת שלושה סניפים בתל-אביב. "הגודל של המדינה שלכם הוא אמנם כגודלה של שכונה ממוצעת בטוקיו, אבל אנחנו רואים בה שוק מבטיח".


מנכ"ל רשת העיצוב היפנית-בינלאומית מוג'י, מאסנובה פורוטה, הגיע אתמול לביקור ראשון בישראל במסגרת היערכות הרשת לפתיחת סניפים בארץ. מוג'י מתמחה בלייף-סטייל ומציעה 7,000 מוצרים, ביגוד, ציוד משרדי הנע ממחדד ועד מכשירי חשמל, וכלי בית. הרשת מפעילה 440 סניפים ביפן, ארצות הברית ואירופה.מוג'י נסחרת בבורסה בטוקיו, ומכירותיה ב-2008 הסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר, עם רווח נקי של 100 מיליון דולר.


סניפי מוג'י הראשונים בארץ ייפתחו ב-2010. בשלב הראשון מדובר בשלושה סניפים בשטח של 300 מ"ר, בתל-אביב.


פורוטה סייר בליווי הזכיינים בישראל, מיכל רון-גביש (בכירה בגוטקס) ואיש העסקים צבי ימיני. ברשת שותף גם אהרון זיו, הנספח הצבאי לשעבר בטוקיו. השלושה נפגשו אתמול עם בעלי המשביר לצרכן רמי שביט ועם מנכ"ל המשביר אסף בן דב, במטרה לבחון אפשרות לפינות מכירה של מוג'י בתוך חנויות המשביר לצרכן. פגישה אחרת מתוכננת להם עם הנהלת גולף-אנד-קו במטרה לבחון מכירת טקסטיל לבית מתוצרת מוג'י ברשת גולף.


"הקהל של מוג'י בכל העולם הוא קהל משכיל ותרבותי שיודע להעריך עיצוב. בישראל יש רק שבעה מיליון איש, אבל העם היהודי הוא משכיל ותרבותי שמתאים לקהל שלנו, ואנחנו רואים בישראל שוק מבטיח", אמר פורוטה. "ישראלים רבים קונים את המוצרים שלנו, והחנות הכי טובה שלנו היא ברובע היהודי בפריז, הוא רובע המרה".


רשת מוג'י מתאפיינת בעיצוב יפני מאופק ופונקציונלי, תוך דגש על ההיבט האקולוגי, וידועה במיוחד בכלי האחסון השקופים שלה. המוצרים מיוצרים רק בצבעי אפור-לבן-שחור, ובגדים עשויים מחומרים טבעיים בגזרות מאופקות, אך מתוחכמות. הפריטים אינם נארזים באריזות מיוחדות, כדי לחסוך בנפח ולסייע למיחזור.


"המוטו שלנו הוא רק ערך, ללא קשקושים וללא לוגו על המוצרים. בין המעצבים שלנו אפשר למצוא גדולים וידועים כמו יוג'י ימאמוטו, אבל אנחנו לא מציינים את שם המעצב. אנחנו לא מטביעים בראוותנות את הלוגו, כפי שעושים אחרים. הסיסמה שלנו היא ,brand, good quality noוהחזון שלנו הוא פשוט, טבעי אקולוגי ושימושי. הקטגוריה הכי נמכרת שלנו היא טקסטיל לבית, ולאחר מכן צורכי משרד כמו עפרונות פנקסים ועוד. נביא לארץ גם את אופניי מוג'י המתקפלים, שהם אופניים אורבניים. בעבר עיצבנו מכונית מוג'י בשיתוף עם ניסן, אבל זה לא היה מוצלח".


בהתייחסו למשבר הכלכלי אמר פורוטה, שבמוג'י רשמו ירידה של 7% במכירות מאז תחילת המשבר. "זו נסיגה קטנה הרבה פחות מרשתות קמעונאיות אחרות ביפן. הפגיעה הכי קשה הייתה לנו בקוריאה, שסובלת מפיחות חד של המטבע שלה. מחוץ ליפן המצב יותר טוב. בזמן המשבר אנחנו לא יכולים לצמוח ביפן, ולכן הדרך שלנו לצמוח היא להתרחב לשווקים חדשים".