רשת חנויות הרהיטים "ביג ריהוט" מבקשת הקפאת הליכים

רשת חנויות הרהיטים "ביג ריהוט" מבקשת הקפאת הליכים
רשת חנויות הרהיטים "ביג ריהוט" מבקשת הקפאת הליכים; היקף החובות: 14 מיליון שקל. טוענת כי חובותיה נובעים מקריסת זכיינים שפעלו בסניפיה. מציעה למכור נכסים ולפטר עובדים

רשת חנויות הרהיטים "ביג ריהוט" פנתה היום לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה להקפאת הליכים למשך תשעה חודשים לאחר שנקלעה לחובות של 14 מיליון שקל ולקשיים בתזרים המזומנים, כך מדווח אתר האינטרנט של "גלובס".

"ביג ריהוט" מפעילה ארבעה סניפים: במרכז המסחרי של קיבוץ געש, במרכז נעמן במפרץ חיפה, במרכז הקונגרסים בחיפה ובפאואר סנטר בגן שמואל. הרשת נמצאת בבעלות חברת שמקו, שבבעלותם המשותפת של מרדכי מרלו ויהודה גוטשלר.

מכירותיה של "ביג ריהוט" עומד על 19 מיליון שקל בשנה, והיא מעסיקה 24 עובדים. לטענת בעלי הרשת, ב-48 השעות האחרונות הפסיקו הבנקים לכבד המחאות ותשלומים שמחוץ למסגרת האשראי, עובדה שהביאה לבהלה בקרב נושיה.

מהבקשה עולה, כי חובותיה של "ביג ריהוט" עומדים על 4 מיליון שקל לבנק הבינלאומי ,2.1 מיליון שקל לבנק הפועלים ו-400 אלף דולר לגורמים פרטיים מהם נטלה הלוואות להשלמת מבנה בחיפה. בנוסף מעריכה הרשת את חובותיה לספקים ולבני משפחה שונים ב-5 מיליון שקל.

את חובותיה ללקוחות שטרם קיבלו מוצרים עליהם שולם חלק ניכר מהתמורה, מעריכה "ביג ריהוט" ב-1.8 מיליון שקל. בנוסף חייבת הרשת לעובדים, לרשויות המס, ולרשויות מקומיות במיליון שקל. הרשת מעריכה מעריכה את שווי המלאי שבידיה ב-3.5 מיליון שקל.

על-פי הבקשה, הסיבה למצב אליו נקלעה הרשת נעוץ בין היתר בקריסת שלוש חברות שפעלו בשיטת הזכיינות בסניפיה. לטענת עו"ד ירון זומר, בעקבות אותה קריסה נאלצה "ביג ריהוט" לשפות את הלקוחות להם לא סיפקו השלוש ציוד וסחורה שהזמינו. סיבה נוספת היא הוצאות המימון הגבוהות והחזרי הלוואות גבוהים שנגסו ברווח התפעולי.

במסגרת תוכנית ההתייעלות, מציעה "ביג ריהוט" לצמצם את כוח האדם ולמכור את נכסיה, עובדה שתקטין משמעותית את הוצאות המימון. כמו כן מציעה "ביג ריהוט" לסגור סניפים לא רווחיים. הרשת מעריכה כי צעדים אלה יחסכו מיליון שקל בשנה.

נשיאת בית המשפט, בלהה גילאור, מינתה את בא כוח החברה כמנהל מיוחד של הרשת עד לדיון במעמד הנושים שיתקיים ביום ראשון הקרוב.