היאלי יעקבי-הנדלסמן, ישראל היום

רשת לחם תושיה הוותיקה, הכוללת מפעל בפארק ראם, תיסגר לצמיתות בסוף דצמבר, כך נודע ל"ישראל היום".

מדובר באחת מהרשתות הראשונות שמכרה לחמים מיוחדים בישראל, אשר הוקמה ב-1986 בתל אביב, כיום הרשת כוללת 26 סניפים, אשר חלקם יסגרו וחלקם ימשיכו לפעול תחת שם אחר, את המפעל הראשי מכר ליבואן ציוד לבשר ומאפיות. ברשת מציינים כי מדובר במהלך מתוכנן וכי אין לה קשר למשבר כלכלי. הרשת תיסגר בצורה מסודרת, ללא חובות ב-31 בדצמבר.

רשת לחם תושיה היא רשת המתמחה באפיה בסגנון אירופאי, כאשר היא מציעה לחמים עשויים מחומרים טבעיים, כאשר האפייה נעשית כל לילה.

יובל דורון הבעלים של רשת לחם תושיה אישר את הפרטים ואמר ל"ישראל היום" ואמר "אכן, אנחנו סוגרים את הרשת. אני בגיל פנסיה מתקדם ואין לי בן ממשיך. לא הצלחנו למכור את העסק. מה יכולתי לעשות לעבוד עד גיל 80? אנחנו נסגור בסוף דצמבר את המאפייה ואז המאפייה לא תספק יותר סחורה. חלק מהסניפים יסגרו וחלקם יעבדו אולי עם מאפייה אחרת".

"סוגר בצורה מסודרת, ידענו כבר בתחילת השנה – אין לנו חובות"

דורון מסרב להיות סינטמנטלי לעסק שהקים בו ידיו ומסביר כי לא היתה לו ברירה. באותה נשימה הוא מבקש להבהיר כי העסק נסגר בצורה מסודרת. "אני סוגר בצורה מסודרת. אין לנו שום משפטים ושום חובות. זו לא סגירה חפוזה. אנחנו יודעים על זה כבר שנה. כאמור, אנחנו לא משאירים חוב ולא שום דבר, כמו שאף פעם לא היו לנו חובות. יש לנו 26 סניפים כעת, כאשר בשיא היו 43 סניפים".

לשאלה האם לקורונה היה קשר להחלטה ענה "ממש לא. בקורונה מכרנו הרבה כי אנשים ישבו בבית ואכלו לחם. היו לנו שנתיים טובות מאד בקורונה. צריך להבין שזה עסק עם הרבה עובדים ולא היו לנו הרבה עובדים במאפייה. בנוסף, זה עסק שעובד בלילה וזה סיפור. היום מאפיות עובדות בצורה אוטומטית. הן מקפיאות את הלחם, מביאות אותו קפוא לחנויות ואז מפשירים את הלחם. אנחנו עובדים בלילה עד הבוקר ומביאים את הלחם ארי. אנשים לא רוצים לעבוד ולא רוצים לעבוד בלילה.

"היו עובדים זרים ושלחו אותם הביתה. עם בני מיעוטים אנחנו לא עובדים כי בלילה לעבוד עם בני מיעוטים זו בעיה. בשורה התחתונה, לא היו עובדים ובקושי משכנו עד עכשיו. יש לציין שלאף מאפייה אין עובדים. עכשיו ואם יש , מדובר בעובדי כוח אדם או בני מיעוטים ואוקראינים. אנשים לא רוצים לעבוד בלילה, זה קשה ואני מבין את זה".

דורון מספר כי מדובר במגמה עולמית. "בכל העולם נסגרות מאפיות. הכל עובר לאוטומטי ולהקפאה. בגרמניה נסגרות שלוש מאפיות ביום, יש שם ציוד בלי סוף. באמריקה ובאירופה יש רק מאפיות אוטומטיות. בצרפת בכוח שומרים על המאפיות בגלל הבגט״.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן