רשת מגנוליה בוחנת אפשרות להנפיק מניותיה בבורסה בלונדון

רשת מגנוליה בוחנת אפשרות להנפיק מניותיה בבורסה בלונדון

רשת מגנוליה המתמחה בשיווק של תכשיטי כסף בוחנת אפשרות להנפיק את מניותיה בבורסת ה-AIMבלונדון. הרשת מונה כ-37 סניפים בארץ וכ-12 סניפים בחו"ל, ומחזור מכירותיה בשנת 2005 הסתכם בכ-70 מיליון שקל. מגנוליה מעסיקה 350 עובדים ונחשבת לרשת הגדולה בישראל בתחום תכשיטי הכסף. היא הוקמה לפני כ-9 שנים על ידי אודי כהן שמכהן גם כמנכ"ל החברה.


כל החנויות של מגנוליה פועלות באמצעות זכיינים, למעט בהונגריה, אשר שם הפעילות היא באמצעות חברה בת.


בחודש ינואר האחרון פתחה החברה שני סניפים חדשים בפולין וסניף אחד נוסף בניו יורק, בהשקעה של כמיליון שקל. החנויות החדשות שנפתחו יתווספו לשמונה החנויות שכבר קיימות בחו"ל: שתיים בקנדה, שתיים בארה"ב, שתיים בהונגריה, אחת בצ'כיה ואחת באוסטרליה.


המחזור הכספי של פעילות החברה בחו"ל נאמד בכ-3 מיליון דולר בשנה, כאשר המחזור של כל חנות בחו"ל נאמד בכ-300 אלף דולר. הסניפים בחו"ל, כמו אלה בארץ, ממוקמים רק בקניונים ופועלים בקונספט של "חנות במרחב פתוח", דהיינו מכירה על בסיס דלפק וארונות תצוגה, המאפשרים זמינות ונגישות גבוהה לקהל המבקרים בקניון. תמהיל המוצרים הנמכר בחו"ל תואם את זה המשווק בארץ.


בכל עמדת מכירה מוכרת מגנוליה כ-3,000 דגמים, ובכל חודש מושקים כ-300 דגמים חדשים, אשר מחליפים דגמים אחרים ממלאי החנות. טווח המחירים של תכשיטי החברה בארץ נע מ-50 שקל ועד ל-1,000 שקל. החברה מייצרת את רוב תכשיטיה בארץ, וכרבע מהמוצרים מיוצרים באיטליה ובתאילנד על בסיס הסכמי יצור בלעדיים.


מכיוון שהרשת היא רשת פרטית, לא התקבלו נתונים לגבי רווחיותה או הנתונים המאזניים שלה לשנת 2005, אולם אלו יתגלו בתשקיף החברה, במידה שהיא תחליט לבסוף לצאת להנפקה בלונדון.


אודי כהן, מנכ"ל ובעליה של חברת מגנוליה, ציין היום כי "נושא ההנפקה אכן נבחן בחברה כפי שנבחן לפני כ-9 חודשים, ובסופו של דבר לא יצא אל הפועל. אין כל ודאות שאכן נחליט ללכת על מהלך שכזה בסופו של דבר".