פרסום ראשון: רשת "אניס" בשביל הטבע מוצרי בריאות, מהמוכרות בישראל בשיווק ומכירה של מוצרי בריאות וטבע המפעילה 27 סניפים ומעסיקה כ-140 עובדים, פנתה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנות לה נאמן וכן בקשה להורות על מתן צו פתיחת הליכים והפעלה של הרשת. זאת, לאחר שנקלעה לחובות של כ-22.9 מיליון שקל, מתוכם כ-14 מיליון שקל לספקים ולנתוני שירותים, כ-6.4 מיליון שקל לבנקים ועוד.

הרשת, באמצעות עוה"ד עידן מילר, מיכאל דובין ולירון דהן ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות', ביקשה גם להורות על הקפאת הליכים זמנית בעניינו של הבעלים הערב לחובותיה, אילן מוסרי. השופט אביגדור דורות הורה על מתן צו פתיחת הליכים, והמשך פעילות הרשת, וכען על הקפאת הליכים זמנית בעניינו של הבעלים. בנוסף, מינה השופט את עו"ד דורית לוי טילר כנאמנת של הרשת.

מבקשת הרשת שהוגשה לשופט אביגדור דורות עולה כי היא חברה פרטית אשר פועלת תחת המותג "אניס" ומפעילה 27 סניפי חנויות, מרלו"ג שממנו פועלים משרדי הרשת ועוד 5 סניפים במודל זכיינות בפריסה ארצית. יודגש כי לסניפים המופעלים על ידי זכיינים אין קשר לבקשה. מהבקשה עולה כי לרשת מועדון לקוחות בן כ-200 אלף חברים. השופט דורות קבע דיון לגבי רשת אניס למחר בשעה עשר בבוקר והוציא בשלב זה צו ארעי האוסר על נקיטה בהליכי גבייה נגד הרשת ועשיית דין עצמי מכל סוג, ללא אישור בית משפט.

הרשת עוסקת בשיווק ומכירה של מוצרי בריאות בסניפיה ועל פי הבקשה "נחשבת לאחת מרשתות מזון הבריאות והטבע, המובילות במשק. מחזור מכירותיה עמד בשנים 2021 ו-2022 על סך של כ-73.6 מיליון שקל וכ-68.2 מיליון שקל בהתאמה.

במסגרת הבקשה נטען כי נכסיה העיקריים של הרשת הם המוניטין הרב שצברה, קהל לקוחותיה וכן זכויות מכוח הסכמי שכירות להפעלת חנויותיה. הרשת אף מחזיקה לטענתה בזכויות ייבוא בלעדי של המותגים VIRIDIAN (מוצר אנגלי של תוספי תזונה), מותג של ENGLISH TEA SHOP (מותג אנגלי מוכר של תה אורגני) ומותג פרטי PURITY אשר נמכרים בסניפיה.

הרשת טוענת כי "מגמת התרחבות סניפים שבה נקטה הרשת בשנים האחרונות ועליית שיעורי הריבית במשק בחודשים האחרונים הביאו בימים אלה את הרשת למצוקה תזרימית קשה. מצוקתה התזרימית של הרשת הביאה לכך, שבימים האחרונים החלה חזרה של צ'קים שנמסרו לספקים וכבר בימים הקרובים צפויים צ'קים נוספים לחזור מחמת א.כ.מ וכן צפויים להינקט נגד הרשת הליכי גבייה".

הבקשה הוגשה על ידי חברת "בשביל הטבע מוצרי בריאות" המפעילה את הרשת. הרשת הוקמה בשנת 1995 כחברה פרטית על ידי הבעלים הערב. נטען כי "הרשת פועלת תחת המותג אניס והיא מהגדולות והמובילות בתחומה. הרשת עוסקת בשיווק ומכירת מוצרי בריאות כגון: מוצרי טבע, מזון אורגני, תוספי מזון וויטמינים, צמחי מרפא ועוד".

עוד נטען כי בשנים 2020 ו-2021 חל גידול מואץ בפעילות הרשת אשר הוביל לצמיחתה. "הגידול לווה בפתיחה של 13 סניפי רשת חדשים ובהתאמה לגידול בהוצאות דמי השכירות ששילמה הרשת ובהשקעות וההתאמות במושכרים החדשים. אלא שבעקבות משבר הקורונה חוותה הרשת ירידה בהיקף המכירות, לאור סגירת הקניונים, שבהם פעלו סניפיה. הרשת מצידה הגיבה ביישומה של תוכנית הבראה, אשר כללה צמצום של סניפים הפסדיים בשנה האחרונה. תוכנית ההבראה כללה סגירתו של מפעל אריזה בקריית ענבים, התייעלות וצמצום".

עוד נטען כי כחלק מהליך ההבראה הבעלים הערב הזרים במהלך השנתיים האחרונות, מתוך מקורותיו ומקורות בני משפחתו סכומים משמעותיים בהיקף של כ-1.6 מיליון שקל וקיצץ באופן חד את משכורתו (כ-66%). עוד נטען כי לאור מיצוי מסגרות האשראי של הרשת בשבוע האחרון, החלה הרשת מתנהלת מול ספקים בעסקאות מזומן, שבמסגרתן ביקשה לרכוש מלאי חדש בתנאי תשלום מזומן. בתצהיר שהגיש הבעלים כתב כי "ישנה חשיבות פרקטית לשמירה והמשך קיום פעילותה של הרשת, שכן הפסקת הפעילות עלולה להיות כרוכה באיבוד קהל לקוחות, ספקים ועוד".

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן