רשת משקפי השמש אירוקה במו"מ לרכישת רשת אופטיקה

רשת משקפי השמש אירוקה במו"מ לרכישת רשת אופטיקה

מנהלת מגעים עם מספר רשתות בענף המעוניינות בהכנסת משקיע, המימון – מכספי ההנפקה המתוכננת לשבוע הבא.


רשת משקפי השמש אירוקה, שבבעלות מייקל וולף, עומדת להיכנס לתחום האופטיקה. לשם כך היא מנהלת מגעים לרכישת רשת אופטיקה עם מספר רשתות בענף שמעוניינות להכניס משקיע.


באחרונה החלו לבדוק שלוש מרשתות האופטיקה הגדולות אפשרות להכנסת משקיע, ואף פנו באמצעות נציגים לגורמים חיצוניים שהתכוונו להיכנס לענף – השותפות פישמן-איתני, שעמדה לרכוש את אופטיקה הלפרין.


את המימון לעסקה צפויה אירוקה להביא מכספי ההנפקה בה היא עומדת לצאת בה בשבוע הבא. במסגרת הנפקה זו מתכוונת אירוקה לגייס כ-50-60 מיליון שקל.


רשת אירוקה פרוסה כיום על 42 סניפים בפריסה ארצית, אולם עיקר התמחותה הוא משקפי שמש. לאחרונה נכנסה הרשת לפעילות בתחום קמעונאות האופטיקה, אולם בשלב זה היא מסתכמת בעמדות מכירה בעשרה סניפים בלבד.


אירוקה מייבאת את כל משקפי השמש שהיא משווקת באמצעות חברה-בת שבבעלותה, עינית.


עינית פועלת במגזר הסיטונאי ומוכרת מוצרי אופטיקה שונים לאופטיקאים, בתי מרקחת ורשתות פארם.


עינית פועלת להחדרת המותג LUPO, והפיכתו למותג אופנה מוביל בשוק האופטיקה הישראלי. היקף הפעילות של קבוצת אירוקה הסתכמה ב-2004 ב-103 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי בשנה זו הסתכם ב9 מיליון שקל.


אירוקה, שמחזיקה כשליש משוק משקפי השמש בארץ, הגיעה למיצוי ההתרחבות בשוק זה. היא עומדת להשקיע כ-20 מליון שקלים בהקמת רשת חנויות באגן הים התיכון – חמש חנויות ראשונות ייפתחו בקפריסין בערים לרנקה, פאפוס, לימסול וניקוסיה.


החנות השישית תיפתח, ככל הנראה, בעיר פרמגוסטה בחלקו הטורקי של האי.


לאחר פתיחת החנויות בקפריסין מתעתדת החברה לפתוח רשת חנויות בכל אגן הים התיכון, ובכללו יוון, טורקיה ומלטה. אירוקה קיבלה את הזכיון לשווק בארצות אלו את משקפי השמש של מותגי היוקרה אותם היא משווקת גם בארץ, ובכללם ארמני, דיזל, גוצ'י ואיב סאן לורן.


כידוע, פועל הרב הלפרין, בעלי רשת אופטיקה הלפרין, למכירת הרשת. הרב הלפרין עמד כבר שלוש פעמים בפני סגירת עסקה למכירתה, וכל פעם התפוצצה העסקה.


באחרונה עמדה אופטיקה הלפרין להימכר לפישמן רשתות, בשיתוף עם ביתילי שבבעלות עופר איתני, ב-61.25 מיליון שקל תמורת רכוש מלאי ומוניטין. התנאי המרכזי לעיסקה היה מיזוגם של 20 הסניפים שנמצאים בבעלות האחים שמואל ומנשה הלפרין, זאת מאחר שהקבוצה הרוכשת מסרבת להשקיע בפיתוח המותג שמשרת גם ישות עסקית נפרדת.


עוד קודם נכשלו שתי העסקאות הקודמות למכירת רשת אופטיקה הלפרין, בין היתר בגלל דרישתו של הרב רפאל הלפרין להחשאר דומיננטי בניהול.


כך נסוג הלפרין מעסקת רכישת הרשת על-ידי חברת הנדל"ן ארזים. מאיר גורביץ, בעלי ארזים, חתם על זיכרון דברים לרכישת 51% מרשת אופטיקה הלפרין תמורת 31.5 מיליון שקל, אך העסקה טורפדה. זאת, זמן קצר לאחר שהתפוצצה העיסקה למכירת הרשת למשפחת אלישוב, לפי שווי חברה של 60 מיליון שקל. במסגרת מכירת הרשת דרש הלפרין שהקונה ישאיר בידיו ובידי בניו את הניהול.


72 החנויות הקיימות ברשת הלפרין הן על בסיס בעלות מלאה. שני הבנים, שמואל ומשה, מחזיקים כיום 18 חנויות נפרדות מתוך 72 החנויות ברשת, תחת השם 40-90. היקף מחזור המכירות השנתי של אופטיקה הלפרין מוערך בכ-120 מיליון שקל.


הרב הלפרין מסר ל"גלובס" בתגובה, כי בשלב זה, אחרי כשלון שלוש העסקאות למכירת הרשת, הוא אינו פועל למכירתה.