שילב מקימה תת-רשת לילדים תחת השם "שילב גדולים"

שילב מקימה תת-רשת לילדים תחת השם "שילב גדולים"
שילב תשקיע בשלוש שנים הקרובות 25 מיליון שקל בהקמת 20 חנויות חדשות. רשת שילב, המזוהה עם תחום התינוקות, אינה נשארת אדישה לצמיחה הגדולה בתחום רשתות בגדי הילדים, תחום שנמנעה מלהיכנס אליו בעבר.


רשת שילב מונה כיום 38 חנויות. במהלך שלוש השנים הקרובות מתכננים בעלי הרשת, איציק ושושי אורן להתרחב ולמנות 70 חנויות, מתוכן 20 בתת הרשת "שילב גדולים". בפתיחת חנויות שילב גדולים מתכננת הרשת להשקיע 25 מיליון שקל.


לדברי איציק אורן, היקף מכירות כל רשת שילב אמור להגיע תוך שלוש שנים לכ-400 מיליון שקל בשנה.


בשלב ראשון יפתחו שתי חנויות "שילב גדולים". האחת בקניון הגדול בפתח-תקווה, והשנייה בגן העיר בתל-אביב. בקונספט החדש נעשה ניסיון להתאים את מבנה החנות למיומנויות והתפקודים השונים בהתאם לשלבי ההתפתחות של הילד. לצורך זה הוקם מערך של משחקי וצעצועי התפתחות חינוכיים, המחולקים על-פי שכבות הגיל 2-4 ו- 4-6, וכן על-פי תחומי התפתחות קוגנטיביים לרבות שפה, חשיבה ומושגי יסוד, מוכנות לציור, מוכנות לחשבון, מוכנות לקריאה, מוכנות לכתיבה, בנייה והרכבה.


בנוגע לשאלת ההימנעות מכניסה לתחום הילדים עד כה, מסר אורן: "איננו קופצים ממקום למקום. ראינו הרבה ביקוש מהלקוחות שלנו והחלטנו ללכת על זה בצורה הכי חדשנית. לא כ-'me too' אלא כמשהו מיוחד.


– אי אפשר להתעלם מהתרופפות המיקוד של המותג.
"אני חושב שלא" מסביר אורן. "אנחנו מתמקדים רק בגילאים עד גיל בית ספר ולא מעבר לזה. אני לא חושב שזה יקרה. בעולם זה מקרה ראשון של פיתוח מותג קטנים לילדים יותר גדולים. בדרך כלל זה הולך הפוך. זו לא עוד חנות בגדים אלא חנות חווייתית".


– שילב לא עמדה בפיתוי לקחת חלק בחגיגת הצמיחה בשוק רשתות האופנה לילדים, ביניהן פוקס, הוניגמן קידס, גולף קידס ואחרות.

"ממש לא", טוען איציק אורן, "זה לא קשור לפריחה של האחרים. לא הקמנו את הרשת בגלל רשתות אחרות. חשבנו מאיפה אנחנו יכולים לגדול. בחרנו קונספט ייחודי והלכנו איתו עד הסוף".


-ניתן לשער, כי הקונספט עתיר התמיכה יגרור הוצאות יקרות יותר בתפעול.
על כך משיב אורן: "זה בהחלט מייקר את העלויות של מוצר כזה. איננו באים להיות דיסקאונט, אך מכיוון שיש לנו יתרון לגודל, אנחנו יכולים להתחרות במחירים ועדיין לפנות לקהל רחב. הבגדים שאנחנו מייצרים פונים גם לארה"ב. אין ספק, זה לא חנות שנועדה לאלה שמחפשים מציאות".


יצוין, כי שילב נכנסה בשנים האחרונות לפעילות בארה"ב, שם היא מוכרת ברשתות כבלומיגדיילז ונורדסטרום.


רשת שילב, המזוהה עם תחום התינוקות הוקמה בשנת 1974. היא מציעה כיום פתרונות לצרכיי ההורים והתינוקות, החל מגיל 0 ועד לגיל שנתיים.


הרשת, שנמצאת בבעלות מלאה של משפחת אורן, היא חלק מקבוצת "שילב" הכוללת את חברת שסק ליבוא מותגי מוצרי תינוקות, Tiny Love- יצרנית צעצועי התפתחות, שילב Baby&Kids ושילב ארה"ב.