שינויים בצמרת ארומה ישראל

שינויים בצמרת ארומה ישראל

לאחר כחצי שנה בתפקיד מבצע יגאל שרון, מנכ"ל ארומה ישראל, שינויים בהנהלת החברה – כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת השינויים עוזבים את תפקידם סמנכ"ל השיווק נועם ברמן, סמנכ"ל פיתוח חו"ל אבי שחר ואחראית הפיקוח וההדרכות אתי דגן, שביקשה לסיים את תפקידה. 
 
תפקידו של ירון ירקוני, המשמש כיום סמנכ"ל רכש וממונה על מפעלי החברה, יצומצם, והוא יישאר רק ממונה על המפעלים. כל הארבעה הם חברי הנהלה המחזיקים במניות בחברה ומפעילים סניפים של ארומה בזכיינות.
 
המהלך בא כחצי שנה לאחר שיריב שפע, מייסד החברה ובעל 40% מהמניות, העביר את המושכות לשרון. גרושתו של שפע, דפנה, החזיקה בעבר 40% ממניות החברה, ומכרה אותן לשמונה זכיינים, שחמישה מהם גם כיהנו בהנהלה: ירקוני (שמחזיק 12% מהמניות), דגן ובעלה אמנון (6.5%), שחר (3.5%) וברמן (1.5%). 
 
בשיחה עם "כלכליסט" הכחיש שרון כי מדובר במהלך אגרסיבי שנובע מחוסר שביעות רצון שלו מביצועי ההנהלה. "אין פה שום דבר אישי", אמר. "המהלך נובע מהרצון להתאים את ניהול הרשת לעתיד. הארבעה שותפים לצמיחה המהירה של החברה בשנים האחרונות, וזו יצרה צורך בשינוי". שפע אישר את הדברים, ואמר כי "מאותן סיבות פיניתי גם אני את מקומי כמנכ"ל לשרון. לשמחתי, המנהלים המוחלפים הם שותפים בחברה ומבינים את חשיבות המהלך".
 
למרות המהלך, הארבעה אינם מתכוונים למכור את מניותיהם בחברה בשלב זה. ברמן, למשל, יישאר בחברה כמנהל ארומה מיוזיק ותחום הקריאייטיב. "השינוי טוב לארומה", הוא אמר ל"כלכליסט". "אנחנו את חלקנו לארומה תרמנו יותר מארבע שנים. עכשיו החברה זקוקה לאנשים חדשים שירעננו את השורות ויאפשרו לזכיינים ולחברי ההנהלה להתמקד בפעילות בסניפים שלהם". 
 
לברמן טרם מונה מחליף. את דגן יחליף ליאור ינאי, העובד כיום בתחום הדרכות הקפה, ואת שחר יחליף יואב הכט, כיום מנכ"ל רשת המזון המהיר קרנף, ש־50% ממנה נמצאים בבעלות ארומה.