שירה ספיר, גלובס

סבן אקספרס הודיעה על רכישת כלל החנויות של סבן אילבן בישראל מידי אלקטרה צריכה תמורת כ-3.4 מיליון שקל ועל הסבתם למותג סבן אקספרס, וזאת לאחר הפסדים של 70 מיליון שקל שהרשת הסבה לאלקטרה צריכה המשקולת שסבן אילבן מהווה על כתפי חברת אלקטרה צריכה  כבר ברורה. לאחר שכבר בדוחות השנתיים של 2023 נחשף כי רשת חנויות הנוחות סבן אילבן (7-Eleven) בישראל נמצאת לקראת סגירה, כעת אלקטרה צריכה נפרדת לשלום מסבן אילבן, שעוברת לידי חברת סבן אקספרס ותוסב לחנויות הרשת.

סבן אקספרס הודיעה על רכישת כלל החנויות של סבן אילבן בישראל מידי אלקטרה צריכה תמורת סכום של כ-3.4 מיליון שקל ועל הסבתם למותג סבן אקספרס, וזאת לאחר הפסדים של 70 מיליון שקל שהרשת הסבה לאלקטרה צריכה. אל שמונת סניפי סבן אילבן בארץ צטרפו של 113 חנויות הנוחות של סבן אקספרס. 

לפני מספר שבועות רכשה קבוצת סלדן 33% מרשת חנויות הנוחות סבן אקספרס מידי קבוצת קמרי תמורת כ-40 מיליון שקל, כשבכוונת סלדן וקמרי להרחיב את הפריסה ולהגיע לכ-200 חנויות בתוך שנה. 

סבן אקספרס היא רשת חנויות נוחות עירונית שמופעלת בחלקה על-ידי זכיינים ומוחזקת על-ידי קבוצת קמרי בבעלות אסף קמרי וטוני זיו (66%) וקבוצת סלדן בבעלות אודי סעדה (33%), ומפעילה כיום כ-113 חנויות בפריסה ארצית מלאה. סניפי הרשת נמצאים בבתי חולים, במרכזי מסחר שכונתיים ובקניונים. מחזור המכירות השנתי של סבן אקספרס עומד על כ-250 מיליון שקל. 

סבן אקספרס תסב כאמור את חנויות סבן אילבן למותג סבן אקספרס ולמודל הזכיינות. הסבת החנויות תארך מספר חודשים, ובכוונת החברה לשמור על המיקומים. בכוונת קבוצת סלדן וקבוצת קמרי להרחיב את הפריסה של סבן אקספרס ולהגיע לכ-200 חנויות בתוך שנה, כלומר פתיחה של 80 סניפים לרבות סניפי סבן אילבן. המודל העסקי של הרשת מתבסס על מתן זכיינות בתחום המזון והקמעונאות, לרבות ליווי צמוד ויעוץ לבעלי הזיכיון.

לפני מספר שבועות רכשה קבוצת סלדן 33% מרשת חנויות הנוחות סבן אקספרס מידי קבוצת קמרי בסכום של כ-40 מיליון שקל ונהפכה לשותפה פעילה בחברה המשותפת, אליה תביא את יתרונה היחסי בעולמות הנדל"ן והלוגיסטיקה. 

אודי סעדה ואסף קמרי, בעלים משותפים בסבן אקספרס, מסרו: "רשת חנויות הנוחות סבן אקספרס נוסדה בשנת 2021, ולה כ-113 סניפים בפריסה ארצית, מקריית שמונה ועד אילת. רכישת סבן אילבן מהווה התרחבות טבעית עבור הקבוצה. היתרון היחסי של סבן אקספרס בא לידי ביטוי במיקומים האטרקטיביים, הקשר עם הזכיינים וסינרגיה בין העסקים שעומדים מאחורי הרשת בעולמות הנדל"ן והקמעונאות". 

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן