יבואנית הרכב טויוטה קיבלה את הזיכיון לייצג בארץ את רשת הכלבו H&M |
||
גלובס, הכלכליסט | ||
לאחר חודשים של ספקולציות מגיעה רשת האופנה השוודית H&M לישראל. החברה הודיעה כי מי שיקבל את הזיכיון בארץ הוא ג'ורג חורש, הבעלים של יוניון מוטורס ולקס מוטורס, היבואניות הבלעדיות של טויוטה ולקסוס בישראל. מדובר בהפתעה מוחלטת שכן חורש לא היה כלל בתמונה. יתר על כן, אין לו ניסיון בתחום הקמעונאות, ודאי שלא בקמעונאות אופנה. מה גם שבורסת השמות של הזכיינים האפשריים כללה בין היתר את משפחת פישמן, עמרי פדן, הבעלים של מקדונלד'ס ישראל, מתיו ברונפמן, הזכיין של איקאה ועוד. לצורך הזיכיון הקימה משפחת חורש חברה חדשה -מאץ' ריטייל בראשה יעמוד גלעד קרונר, והיו"ר שלה הוא אנדרו חורש. "אנו מלאי גאווה וחשים שזוהי זכות גדולה שחברה מובילה כמו H&M בחרה בנו כזכיין שלה בישראל", אמר אנדרו חורש והוסיף "אנחנו מחויבים להעניק ללקוחותינו אופנה ואיכות במחיר הטוב ביותר. עם המיגוון המלא של מוצריה המלהיבים, אנו מצפים להפוך את H&M לשחקן מרכזי בשוק האופנה הישראלי." קרונר (46) , שינהל את הרשת, שימש בשנתיים האחרונות כמנהל השיווק בחברת יוניון מוטורס, יבואנית בלעדית של טויוטה בישראל. קודם לכן עבד במשך כ-4 שנים בחברת הממתקים הבינלאומית ריגלי (Wrigley) ותפקידו האחרון היה סמנכ"ל השיווק של איזור דרום אירופה, אפריקה, מזרח תיכון ודרום אמריקה במטה החברה בגרמניה. כמו כן עבד במשך כ-7 שנים במשרד הפרסום גיתם/BBDO והיה בין היתר שותף להשקת פולו ראלף לורן בישראל. לגלעד גם ניסיון בייעוץ ועבודה מול חברות אופנה נוספות כדוגמת בנטון (ארה"ב), פולגת ואישה אישה. רולף אריקסון, מנכ"ל מנכ"ל H&M העולמית, אמר: "מזה תקופה ארוכה השוק הישראלי מחזר ומביע עניין רב ב-HM, ואנו מאמינים כי הקונספט העסקי שלנו יתאם לשוק הישראלי. באמצעות שיתוף הפעולה האמור, אנו בטוחים שנהנה מהניסיון העסקי בכלל ומהניסיון הרב בניהול עסקי זכיינות בישראל בפרט, שיש ברשות שותפינו החדשים". חנות ראשונה ברשת תפתח ב-2010. תאגיד האופנה הענק השבדי HM(HennesMauritz) שנוסד ב-1947, פעיל ב-28 מדינות באירופה, קנדה, ארה"ב, אסיה ואוסטרליה. לתאגיד 1,546 בתי כלבו הפועלים תחת המותג HM, ש-160 מתוכם נפתחו בשנה החולפת. בתי הכלבו מציעים אופנה לגברים, נשים וילדים, לצד קוסמטיקה, במחירים נמוכים. האסטרטגיה של HM בנויה משלושה עוגנים: אופנה, איכות ומחיר. מחזור המכירות השנתי של המותג עמד ב-2007 על 15.618 מיליארד דולר (92.1 מיליארד SEK) והרווח על 13.588 מיליארד SEK. למרות הגודל, כוחו של המותג עוד נטויה והוא מתפתח היום, בין היתר, בסין, דובאי וכוויית |
יבואנית הרכב טויוטה קיבלה את הזיכיון לייצג בארץ את רשת הכלבו H&M
9 בדצמבר 2008
X