רשת TO GO מתרחבת

רשת TO GO מתרחבת

רשת נעלי TO GO יוצאת בשלושה מהלכים: שילוב נעלי הילדים TO GO KIDS בכ־30 סניפים של הרשת עד סוף 2011; שיפוץ ועיצוב מחדש של כל 63 הסניפים; והקמת פינות אביזרי אופנה בכל החנויות, בעקבות פיילוט מוצלח. לדברי הבעלים והמנכ"ל מאיר נג'יבי, החברה תשקיע בכל המהלכים כ־10 מיליון שקל, שבמסגרתם יגדל שטח החנויות ב־13% – מ־6,300 מ"ר ל־7,100 מ"ר.


"איחוד חנויות הוא מהלך שאפשר לראותו בכל רחבי העולם", אומר נג'יבי. "כחנות, יש לנו הרבה יותר כוח באיחוד עם נעלי הילדים מאשר בנפרד. הרי







גם כך הנשים כבר נכנסו לחנות, אז אם נעלי הילדים יהיו נגישים להן הן יקנו. זה גם עוזר לנו במיתוג של הרשת".  


אותו עיקרון הביא את נג'יבי להחליט על שילוב אביזרי האופנה: "נשים שמודדות נעליים בחנות רוצות גם תיק שיתאים לנעליים וגם חגורה. רק עכשיו השקעתי 2.5 מיליון שקל בפיתוח קו התיקים של אביזרי האופנה, כך שיתאים לקולקציה של החנות. בעתיד נשקול אף להקים רשת נפרדת לאביזרי אופנה".


יש מחשבות על התרחבות לחו"ל?


"קיבלנו כמה הצעות מפתות מאוד של זכיינים, אבל אנחנו נזהרים וכרגע זה לא עומד על הפרק. יש רשתות רבות אחרות בתחום הריטייל שניסו להתפתח לחו"ל ונכשלו, ואני לא מאמין בניהול מרחוק. כמו כן, יש לנו עוד מה לעשות בשוק הישראלי. נמשיך לפתוח עוד סניפים בארץ, אף שעוד מעט נגיע למיצוי. אני נזהר מאוד שלא נגיע למצב של קניבליזציה. כשהרשת רק הוקמה, התפתחנו במהירות ופתחנו סניף בכל חודש, אבל עכשיו כל פתיחה נבדקת בקפידה". 


נג'יבי הקים את הרשת ב־2002, ומאז היא הפכה לרשת הנעליים בעלת מספר הסניפים הגדול ביותר בישראל. הרשת מתמקדת במחירים נמוכים, המושגים באמצעות ייצור הנעליים בסין. "מי שמחפשת נעלים שיחזיקו לה כמה עונות, אני לא הכתובת", אומר נג'יבי.


75% ממכירות הרשת הן של נעלי נשים, 15% של נעלי ילדים ו־10% של אביזרי אופנה. לדברי נג'יבי, ב־2009 היה מחזור המכירות 130 מיליון שקל, והמהלכים החדשים יאפשרו להגדילו ל־160 מיליון שקל כבר השנה.