אייס רשתות, המפעילה את הרשתות אייס (ACE) ואוטו דיפו, קיבלה אישור מאייס העולמית לפעול בטורקיה ותפתח בקרוב רשת חנויות במדינה.
החברה מנהלת בימים אלה משא ומתן עם שלוש קבוצות גדולות במשק הטורקי, מתוך כוונה לפתוח את החנויות בשותפות עם אחת מהן. אייס רשתות מקווה להגיע בקרוב להסכם חתום ולפתוח את החנות הראשונה עוד השנה.
"אנחנו מחפשים שותף אסטרטגי שיש לו ידע קמעונאי נרחב ויודע מה זה לוקיישנים, שיווק וסחר. אנחנו לא מחפשים שותף הון. מערכת ה-DIY בטורקיה עוד בחיתוליה והפוטנציאל מטורף", אומר מנכ"ל אייס, קובי מואיסה.
בהתייחס לעובדה שיש חברות אירופאיות שכבר החלו לפעול בטורקיה בתחום ה-DIY, אומר מואיסה: "הם באו עם קונספט של חנויות מגה בגודל 10,000 מ"ר וצפונה. אנחנו מביאים יתרון של גמישות בגודל וגמישות במגוון ולכן אנחנו מסוגלים לפתוח חנויות בגדלים של 500-6,000 מ"ר".
לדבריו, החברה סבורה כי פוטנציאל הרשת בטורקיה גדול משמעותית מפעילות הרשת בארץ.
במקביל, החברה מנהלת בימים אלה משא ומתן עם שתי חברות קמעונאיות לרכישה של 50% מכל אחת מהן. מואיסה מסרב לפרט מי הן החברות איתן מנוהל המשא ומתן אך מציין עם זאת, כי מדובר בחברות הפועלות בארץ הן כיצרניות והן כקמעונאיות. באמצעות הרכישה מבקשים בחברה למנף את פעילותן של אותן חברות על-מנת להגדיל את רווחיהן, וכן לרכוש יתרון לרשת אייס באותן קטגוריות שבהן החברות פעילות החברות.
החברה גם תשיק בקרוב קונספט שיווקי חדש של חלוקה לעולמות תוכן, ותעצב מחדש את החנויות. בסך הכול תשקיע השנה אייס רשתות 15 מיליון שקל בשיפוצים ובנייה וכ-12 מיליון שקל בעיצוב.
החברה מונה היום 31 סניפים של אייס ו-15 סניפים של אוטו דיפו. עד סוף השנה תפתח החברה ארבעה סניפים נוספים של אייס.
בהתייחס לתחרות שמציבה לאייס רשת הום סנטר עם השקת הקונספט MY HOME, אומר מואיסה, "אני לא רואה בהום סנטר מתחרה אלא קולגה. שנינו ביחד מגרדים בקושי 20% מהשוק כי בכל קטגוריה שבה אנחנו פעילים, יש שחקנים ענקיים. אני חושב שיחד אנחנו יכולים לכבוש את השוק".