D&B:הדוכנים בקניונים מחזיקים ב-20% משוק המניקור-פדיקור


עד כמה מטופחות הנשים בישראל? מנתוני סקירת D&B ישראל היקף טיפולי המניקורפדיקור בישראל עומד על כ-50 מיליון שקל בשנה. הכניסה המאסיבית של דוכני המניקור-פדיקור בשיטת טיפולי ה"אקספרס" לקניונים מתבטאת בנתח שוק של כ-20% מכלל הענף.


הקונספט של דוכנים אלה פותח בחו"ל ובשנתיים האחרונות צובר תאוצה בישראל. הרעיון של טיפוח "על הדרך" פותח מהתובנה הצרכנית של מחסור בזמן, לצד הרצון והצורך לשמור על מראה מטופח ואופנתי ברבע שעה בלבד.


כ-10 חברות מפעילות דוכנים בקניונים, כולן פועלות על טהרת ה"אקספרס", כלומר טיפולים זמינים ומהירים ומחירים נוחים. החסרונות הן האופן שבו מתבצעים הטיפולים, ללא פרטיות ובעמדות "חשופות" במרכזי הקניות.


השירותים כוללים מניקור, פדיקור מהיר או מלא, מניקור לילדות, עיסויים, טיפולי פנים, הסרת שיער, איפור לאירועים ועוד. בשל אופי הדוכנים, הנאמנות של הלקוחות היא נמוכה ומתבססת בעיקר על נגישות.


על מקצועיות הטיפולים הדעה אינה אחידה: מצד אחד, המוצר נתפס כלא איכותי, בעיקר בשל החומרים בהם משתמשים בדוכנים, וגם על מקצועיות נותנות השירות נשמעות טרוניות. אולם, כנראה שהזמינות והמחיר עולים על הצורך בעבודה "מושלמת", ולראיה הצלחת הדוכנים.


מהסקירה עולה כי קהל הלקוחות נע מילדות בנות 12 ועד נשים בגילאי ה-35. נשים מבוגרות יותר נוטות לבצע את הטיפולים הללו במכוני יופי, בדרך-כלל במספרות, אולם כלכלי D&B סבורים כי ככל שהתופעה תתרחב – גם קהל הצרכניות המבוגרות יותר יכללו את טיפולי המניקור-פדיקור בסידורים שבקניון.


 LAKA מובילה את השוק


חברת LAKA שהוקמה ב-2008, המגלגלת לדברי D&B 600 אלף שקל, מחזיקה ב-11 דוכנים, המספר הגדול ביותר בענף. עד סוף 2011 מתכננת הרשת לפתוח 4 סניפים נוספים ולהרחיב את הפעילות בחו"ל. כיום פועלים סניפים של LAKA בברצלונה והונג-קונג, והכוונה היא להתרחב ללונדון.


עוד עולה מהסקירה כי החברות SIS ועדן מחזיקות ב-3 דוכנים כל אחת, ויתר הפעילות בענף נחלקת בין החברות האחרות המחזיקות 1-2 דוכנים.


מטבע אופיים, הדוכנים בקניונים מעוצבים בצורה זוהרת ומזמינה. שטחם עומד על כ-40 מ"ר וכולל מספר עמדות פעילות. המיקום בקניון הוא קריטי (בסמוך לחנויות עוגן), ולפי הסקירה, העלות החודשית הממוצעת לדוכן הכולל 7 עמדות הוא כ-60 אלף שקל.


לצד הדוכנים שמספרם נמצא במגמת עלייה, ממשיכים לפעול בישראל כ-5,000 מכוני יופי ואסתטיקה באופן עצמאי ושירותי מניקור-פדיקור בתוך כ-10,000 מספרות ברחבי המדינה.


פריחת מכונים בהשקעות של מיליוני דולרים, לפי כלכלני D&B, מתורגמים לענף משגשג, אם כי הם מזהירים כי בטווח הארוך, כניסת מתחרים או רשת בינלאומית מוכרת לתחום הדוכנים בקניונים תתורגם לשחיקה ופגיעה ברווחיות. מכאן שכדאי לייצר בסיס של נאמנות הלקוחות על בסיס מקצועיות ויצירת מותג עמו יוכלו להזדהות.


מתעניין ברכישת זיכיון של רשת מניקור אקספרס- לחץ כאן