JUMP רכשה את אירית ונרכשה ע"י המשביר לצרכן

JUMP רכשה את אירית ונרכשה ע"י המשביר לצרכן

רשת האופנה ג'אמפ (JUMP) בבעלות מנחם קופיץ, רכשה את השליטה (66%) ברשת האופנה אירית, תמורת 2 מיליון דולר.


 


במקביל נחשף כי רשת המשביר החדש לצרכן רוכשת 50% מרשת האופנה ג'אמפ תמורת 22 מיליון שקל.


 


העסקה המשולשת צפויה להרחיב באופן משמעותי את פעילותה של רשת המשביר החדש לצרכן, שתפעיל למעשה שתי רשתות אופנה נוספות.



אירית, שהוקמה על-ידי המעצבת אירית סימון לפני כ-7 שנים, נמצאת בבעלות משותפת של סימון, צביקה אסור ו-New image investment מהונג-קונג (בחלקים שווים). סימון ואסור מכרו את מניותיהם ואילו השותף מהונג-קונג ממשיך לפי שעה, להחזיק במניותיו ברשת.



הרשת מונה 18 סניפים ומחזור מכירותיה הסתכם אשתקד בכ-40 מיליון שקל, גידול של 60% לעומת 2005. עם זאת, לפי פרסומים, הרשת רשמה אשתקד הפסד נקי בפעילותה.



רשת אירית התבלטה בעיצוב אופנה לצעירות, ונחשבה כקנייה "נחשקת" עבור מספר חברות. בין הרשתות שניהלו מו"מ לרכישתה: פוקס וזכיינית לי קופר, שביקשו למנף את פעילות הרשת לחו"ל. אולם בשני המקרים הדברים לא הבשילו לידי הסכם על רקע חילוקי דעות באשר לשווי החברה.



ברקע למכירת הרשת מצויים גם חילוקי דעות קשים בין השותפים שהעיבו על פעילותה.על רקע זה חדלה סימון להגיע לעבודתה ברשת וכי בכוונתה לבחון את המשך השותפות. "אנחנו לא רואים יותר עין בעין את ניהול החברה, ולאור המצב הקפאתי את פעילותי בחברה. צביקה ואני יושבים ובוחנים את המשך השותפות".



רשת אופנת הנשים ג'אמפ הוקמה ב-1981 על-ידי מנחם קופיץ, המכהן גם כמנכ"ל הרשת. מחזור המכירות של הרשת הסתכם אשתקד ב-120 מיליון שקל והרווח הנקי ב-3.7 מיליון שקל. הרשת מונה 57 סניפים בפריסה ארצית, כולם בבעלות הרשת. בנוסף, הרשת משווקת את מוצריה לכ-200 חנויות אופנה ומעצבים פרטיים ברחבי הארץ.



לאחרונה הודיעה ג'אמפ על פתיחת 3 חנויות ראשונות של הרשת בערים קייב ואודסה שבאוקראינה, בהשקעה של 400 אלף אירו. לפי התוכנית, עד סוף 2008 תמנה הרשת 12 חנויות במדינה, ו-3 חנויות נוספות ייפתחו עד סוף השנה הנוכחית.



רשת המשביר החדש לצרכן, הנמצאת בשליטת קבוצת שביט, הונפקה ביוני 2007 וגייסה סכום כולל של 80 מיליון שקל במניות ואג"ח. הרשת נסחרת בבורסה לפי שווי של 343.8 מיליון שקל. יו"ר הרשת ובעל השליטה, רמי שביט, כבר הצהיר בעבר כי בכוונת הרשת להתרחב, בין היתר, באמצעות רכישות.



מחזור המכירות של המשביר החדש לצרכן הסתכם ב-2006 ב-683 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי עמד על 44 מיליון שקל. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו מכירות הרשת ב-240 מיליון שקל, ואילו הרווח הנקי ב-5 מיליון שקל, לעומת 3.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.