לתגובות קבוצת המשביר החדש לצרכן תקים חברה שתחזיק בכל פעילות האופנה של הקבוצה תחת השם M" רשתות". כך הודיעה אמש (ב') הקבוצה במפגש סגור עם אנליסטים. מדובר בשינוי אסטרטגי של הקבוצה שעד כה ביקשה לבנות את פעילותה בתחום האופנה באמצעות רשת JUMP ואילו כעת, היא מבקשת לשלוט באופן ישיר בפעילות.
בכוונת הקבוצה לפעול לרכישת רשתות בתחום אופנת גברים, הלבשה תחתונה, אופנת ילדים, הנעלה ואופנת הבית. כמו כן, פעילותן של רשת האופנה JUMP שבה מחזיקה הקבוצה במחצית ממניותיה וכן, של רשת האופנה לצעירות IRIT שבה היא מחזיקה באמצעות JUMP, תועבר ל-"M רשתות".
לא מן הנמנע כי הקבוצה תבצע באמצעות "M רשתות" את רכישת חברת סריגמיש, שהסכם העקרונות שנחתם לרכישתה באמצעות JUMP, לא הושלם עד היום.
בוחנים רכישות נוספות
בכנס מסרה הקבוצה כי אחד מיעדיה האסטרטגיים הוא להפוך לאחת מ-3 הקבוצות הקמעונאיות הגדולות בישראל העוסקות באופנה, לצדן של גולף ופוקס.
במהלך החודשים האחרונים בחנה המשביר רכישת רשתות נוספות כדוגמת רשת בגדי הילדים קידישק הפועלת בעיקר במגזר החרדי ואולם, בשלב זה אף אחד מהמגעים לא הבשיל לידי הסכם.
כפי שחשף "גלובס", מחזור המכירות של רשת JUMP המונה 57 סניפים, הסתכם ב-2007 ב-118 מיליון שקל. ההכנסות כוללות גם הכנסות של 8 מיליון שקל ממכירותיה של רשת האופנה IRIT ברבעון האחרון של 2007.
הכנסות JUMP ברבעון הרביעי 2007 הסתכמו ב-20 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-221 אלף שקל. רשת IRIT מונה היום 21 סניפים ובכוונת החברה לפתוח עד סוף השנה הנוכחית 5 סניפים נוספים בערים ירושלים, רעננה, נהריה, מודיעין ופתח-תקווה.
ואולם, עיקר פעילות המשביר בתחום האופנה וההלבשה התחתונה, נעשה היום באמצעות רשת חנויות המשביר החדש לצרכן המונה 28 סניפים. באמצעות הרשת פועלת הקבוצה גם בתחומי ההנעלה ואופנת הבית, תחומים שבהן היא מבקשת כאמור, לבצע רכישה של רשתות.
יוצרים בידול
הכנסות רשת המשביר בתחום ההלבשה הסתכמו ב-2007 ב-436.6 מיליון שקל והניבו רווח נקי של 16.4 מיליון שקל. הכנסות הרשת בתחום עולם הבית הסתכמו ב-2007 ב-108 מיליון שקל והניבו רווח נקי של 3.6 מיליון שקל.
כלל הפעילות בתחומים אלה ברשת נעשית באמצעות זכיינים, באופן לא ממותג והמקשה על המשביר לייצר בידול מהשוק. ההערכה היא כי המשביר תשתמש בפלטפורמה של "M רשתות" הן כדי ליצור בידול באמצעות רכישת רשתות שפעילותן תשולב כ"חנות בתוך חנות" בבתי הכלבו של המשביר, והן באמצעות הבאת מותגים בינלאומיים לארץ.