ml הוציאה 1.5 מיליון ד' למיקומים טובים בקניונים

ml הוציאה 1.5 מיליון ד' למיקומים טובים בקניונים

אבי מלכה, הבעלים של רשת ml, הציב לו למטרה בשנת 2006 ו-2007 לשפר את מיקומי החנויות שלו בקניונים המובילים, ולפתח את רשת ml שמונה היום 23 חנויות. לשם כך הוא הוציא 1.5 מיליון דולר על תשלום דמי פינוי לרשתות, כדי שייצאו מהחנות לפני תום החוזה.


בניגוד למה שמקובל לחשוב, דמי הפינוי לא מגיעים רק לחנויות פרטיות שרוצות לצאת או לרשתות קורסות: "בקניון רמת אביב שילמתי לקסטרו 250 אלף דולר. נעשה שם סיבוב בין הרשתות בו יצאה א.ל.מ, אבל כולנו שילמנו דמי פינוי", אומר מלכה.


הנהלות הקניונים מנסות למגר את תופעת דמי הפינוי, אשר מוציאה מידיהם למעשה את השליטה בנעשה בקניון, על אף שהן צריכות לאשר את החילופים. "קורה גם שהנהלות הקניונים לא מאשרות עסקות כאלה", אומר מלכה, "מבחינת החברות מדובר בנטל כלכלי, בנוסף לדמי השכירות שעולים: כל חוזה שנפתח, אוטומטית יש עלייה של 10% בשכר דירה".


במאזן הכוחות אשר נוצר בין הקניונים לרשתות, לא מן הנמנע שרשתות יתחילו לפתוח חנויות ברחוב, ובכך לחזק את רחובות הערים ולהפחית מההוצאות.


בינתיים ימשיך מלכה את הרחבת רשת הנשים בתוך הקניונים. ב-2007 הוא יפתח 3 חנויות נוספות במרכז ממילא בירושלים, בקניון של עזריאלי במודיעין ובקניון בקרית אונו. לדבריו, החנויות אשר מגלגלות את המחזורים הגבוהים ביותר נמצאות בקניון רמת אביב ובקניון מול הים באילת.


"אנחנו הופכים להיות קבוצה אשר מטפלת בכמה מותגים לנשים, לגברים ולצעירים, בעקבות רכישת רשת מאמז, אשר מפעילה 6 סניפים. הדבר דורש גם התארגנות לוגיסטית", מציין מלכה.


מאמז אשר נרכשה על ידו לאחרונה, פונה לקהל צעיר וטרנדי והיא נמצאת בהפסדים: "כרגע אנחנו לומדים את המותג ובוחנים מה אפשר לעשות איתו", אמר מלכה.


הנפקה אינה עומדת על הפרק בשלב זה, למרות שלטענת מלכה, בעתיד יהיה חייב ללכת לבורסה: "החברה מוכנה להנפקה, מהרגע שנחליט אני יכול להנפיק תוך 3 חודשים".