בזכות הגשם: עלייה של עשרות אחוזים במכירות האופנה בקניונים

מזג האויר הסוער הפתיע את רשתות האופנה והקניונים, והביא לגידולים של עשרות אחוזים במכירות ולמחסור במלאי בחנויות – כך עולה מבדיקת TheMarker.

לדברי משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת מליסרון, "יש היסטריה בחנויות. אין סחורה וכל המעילים והמגפיים נמכרו. אנחנו מדברים על עלייה של 30%-60% במכירות". גם בקבוצת עזריאלי מדווחים על גידול במכירות האופנה. לדברי מנכ"ל הקבוצה, פאר נדיר, החודש צפוי להתסיים עם גידול של 25% במכירות. "רשתות מסוימות מכרו בשלושה שבועות את מה שתיכננו למכור בכל החודש", סיפר נדיר.

בחברת אריאל פרומול, המנהלת בין היתר את קניון רמות בירושלים, מול זכרון ומרכז ויצמן בתל אביב מספרים על עלייה של 40%-50% במכירות האופנה לעומת נובמבר 2010. לדברי המנכ"ל עופר שחטר, "בשנה שעברה בנובמבר לא היה גשם. השנה החורף הכה במלוא עוצמתו והרשתות לא היו מוכנות לביקושים. אנשים קונים עכשיו יותר גם בגלל שבחודשי המחאה הם צימצמו את הקניות, ועכשיו נוצר להם צורך אמיתי".

גל המכירות תפס את רשתות האופנה אחרי חודשים לא פשוטים שעברו עליהן. "אוגוסט היה חלש מאוד בגלל המחאה וספטמבר, שהיה חיובי, לא פיצה עליו", אומרת מנכ"לית קבוצת גולף אילנה קאופמן. "גם עכשיו אנחנו רואים שאנשים קונים רק את מה שהם צריכים". שחטר מסכים כי, "זו לא יציאה מהמשבר, אבל בהחלט לא ראינו נובמבר כזה בשנים האחרונות".

ברשתות האופנה אומנם מרוצים, אך לגידול במכירות עשויות להיות משמעויות פחותמשמחות עבור הצרכנים. "אני מניחה שנראה פחות מכירות סוף עונה השנה לעומת שניםקודמות", אומרת קאופמן. "מכירות סוף העונה יהיו בהיקף קטן יותר, הן יחלו מאוחר יותרויחולו על מספר מצומצם של פריטים בגלל שלא יישאר מלאי".

כבר כעת מדווחים ברשתות על מחסור במלאי בפריטי החורף, שעשוי להתגבר. "מאחרשאנחנו מייצרים בישראל אנחנו מצליחים למלא את החוסרים – אבל 95% מהייצור של מעיליםוסריגים בישראל נעשה במזרח הרחוק ותחזית הרכש בחורף שמרנית וזהירה כך שבדצמבר צפוימחסור ברשתות האופנה", אומר אבי מלכה, בעלי הרשתות ml וג'אמפ, המספר על גידולים של 20% במכירות בנובמבר עד כה.