האם המותג הבינלאומי GAP בדרך לפתיחת רשת חנויות בישראל? ל"גלובס" נודע כי נציגי קבוצת GAP הבינלאומי, יגיעו בחודש ספטמבר הקרוב לארץ וכבר קבעו סבב פגישות עם גורמי אופנה שונים, על-מנת לבחון פעילותם בשוק הישראלי. אחד הגורמים שאיתם יפגשו נציגי החברה היא רשת המשביר החדש לצרכן.
המותג GAP נוסד בסן פרנסיסקו, קליפורניה ב-1969 על-ידי דונלד ודוריס פישר. בשנה זו גם נפתחה חנות המותג הראשונה בעיר. כיום חולשת הקבוצה על מספר מותגי אופנה מצליחים הכוללים את GAP, בננה ריפבליק, Old Navyו- Piperline.
הקבוצה מפעילה היום 3,463 חנויות ברחבי העולם, שרובן בארצות-הברית. תחת המותג GAPמפעילה הקבוצה 1,857 חנויות, תחת המותג Old Navy היא מפעילה 1,036 חנויות ואילו תחת המותג בננה ריפבליק היא מפעילה 570 חנויות. פרט לארצות-הברית לקבוצה חנויות גם באנגליה, יפן קנדה, מקסיקו, צרפת, אירלנד, אינדונזיה, דרום קוריאה, כוויית, מלזיה, פיליפינים, סינגפור ותורכיה. בחלק מהמדינות יש לקבוצה חנויות בודדות בלבד, בין 1-5.
הכנסות הקבוצה הנסחרת בבורסה של ניו-יורק, הסתכמו ב-2007 ב-15.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 15.9 מיליארד דולר ב-2006 והכנסות של 16 מיליארד דולר ב-2005. הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ב-2007 ב-1.315 מיליארד דולר, ואילו הרווח הנקי הסתכם ב-833 מיליון דולר.
ב-3 השנים האחרונות רושמת הקבוצה שחיקה ברווחים. לשם השוואה, הרווח התפעולי ב-2006 הסתכם ב-1.745 מיליארד דולר ואילו הרווח הנקי ב-778 מיליון דולר. כמו כן ב-2005 הסתכם הרווח הנקי של הקבוצה ב-1.113 מיליארד דולר.
GAP הוא מותג קזו'אל הפונה לכל הגילאים ומינים, ובעולם יש גם חנויות של GAPKIDS. תחת GAP משווקת הקבוצה גם מוצרי טיפוח שונים ואביזרים.
המותג בננה ריפבליק, שהוא המותג המחויט והיוקרתי של הקבוצה נוסד ב-1983. מותג זה פונה לגברים ונשים ויש לו מגוון רחב של אקססורייז כולל צעיפים ותיקים ואפילו בושם תחת השם המותג. ב-1994 ייסדה הקבוצה את המותג Old Navy שהוא מותג ווליו פור מאני. לקבוצה יש גם מותג נעלים תחת השם Piperline המציע נעליים לגברים, נשים וילדים.