שופרסל מנסה ללמוד מקוסטקו: תפתח את שופרסל דיל אקסטרה

שופרסל מנסה ללמוד מקוסטקו: תפתח את שופרסל דיל אקסטרה

ברשת שופרסל ממשיכים להיות מודאגים מהרשתות הפרטיות שמזנבות ברשת הענק – ומציגות שיעורי צמיחה בהם מנהלי שופרסל יכולים רק לקנא. על מנת להעמיק את פעילותה בתחרות ישירה לרשתות הפרטיות והמוזלות, החליטה שופרסל על השקת תת רשת לשופרסל דיל בשם "שופרסל דיל אקסטרה".


בשופרסל מתכננים 9 חנויות בפורמט החדש, בין היתר באשדוד, באר שבע, נתניה, חולון, נס ציונה ופתח תקווה. תת הרשת החדשה תפעל בדומה למודל הפעילות של רשת קוסטקו בארה"ב – המציעה ללקוחותיה סניפי ענק המעוצבים כמחסן, בה חברי מועדון יכולים לקנות מוצרים באריזות גדולות במחירים מוזלים. בשופרסל ניסו לשתף פעולה בנושא עם קוסטקו – אך הניסיון לא צלח.


רשתות אלה מתאפיינות גם במגוון קטן יותר של מוצרים על מנת לפשט את תפעול החנות ולחסוך בעלויות. בישראל, החנות הקרובה ביותר למודל זה כיום היא רשת אושר עד. החנויות החדשות של שופרסל דיל אקסטרה יהיו חנויות גדולות במיוחד ויגיעו לשטח של 5,000-8,000 מ"ר, עם תקרות גבוהות של עד 14 מטר – שיישמשו בין השאר לאחסון מוצרים בקומות.


באחרונה הודיעה שופרסל על תוכנית אסטרטגית חדשה, במהלכה מחקה את תת הרשת שופרסל ביג והפכה אותה לשופרסל דיל – במאמץ למצב את הרשת כאלטרנטיבה זולה לצרכנים, שבינתיים זולגים לרשתות פרטיות דוגמת רמי לוי, חצי חינם, אושר עד, ויקטורי, סופר דוש וכדומה.