אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת קסטרו-הודיס מנפיקה את רשת המוצרים המוזלת, אורבניקה, בבורסה בתל אביב. הקבוצה, המנוהלת על ידי רון רוטר, הודיעה הבוקר כי פאלו ריטייל, חברה בת בבעלות מלאה של הקבוצה, פועלת לקידום הנפקה ורישום של רשת האביזרים והאופנה בבורסה.

פאלו ריטייל הגישה היום לרשות ניירות ערך טיוטת תשקיף ראשונה ובקשה לקבלת היתר לפרסם אותו לציבור.

אורבניקה עוסקת בתחום ההלבשה ואביזרי אופנה. היא רשת צעירה יחסית. החנות הראשונה שלה נפתחה בשנת 2015 על ידי חברת הודיס, שטרם המיזוג עם קסטרו הייתה בבעלות של יוסי גביזון וקבוצת שותפים. בינואר 2017 השלימה קסטרו רכישה של 50% מאורבניקה בתמורה ל-90 מיליון שקל ובשנת 2018 עברה הרשת לבעלות מלאה של קבוצת האופנה הממוזגת. אורבניקה מפעילה 19 סניפים בקניונים, מתוכם שני סניפי קטנים בגודל של 500 מ"ר שפועלים תחת השם "מיני אורבניקה" והיתר סניפים הכוללים שטחי מסחר בגודל 2000 מ"ר בממוצע, שכ-15% משטחן מהווה תחום אביזרי האופנה. החברה מפעילה גם אתר אונליין.

בסוף 2020 דיווחה הקבוצה כי היא מתכוונת להרחיב את הפורמט של החנויות הקטנות, ולפרוס 30 חנויות בקונספט הזה מתוך מטרה להביא לתוספת של 150-300 מיליון שקל למחזור המכירות בתוך חמש שנים. על פי ההערכות, קסטרו מעוניינת להנפיק את אורנביקה במטרה להאיץ את ההתפתחות של הרשת.

החתמים שמובילים את ההנפקה של אורבניקה הם וואליו בייס בראשות עידו נויברגר ו-ויקטור שימריך.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן