דודי ויסמן מנהל מו"מ לרכישת ורדינון

דודי ויסמן מנהל מו"מ לרכישת ורדינון

דודי ויסמן מנהל מו"מ לרכישת חברת הטקסטיל ורדינון לפי שווי של 41 מיליון שקל. מדובר בפרמיה של 8% על מחיר החברה בבורסה. המהלך יתבצע באמצעות רשת כפר השעשועים, כחלק מהאסטרטגיה של הרבוע הכחול להרחיב את פעילות הנון-פוד

החברה, שבבעלות משפחת ורדינון, דיווחה כי המו"מ עם ויסמן מתנהל לפי שווי חברה של 41 מיליון שקל לוורדינון טקסטיל (1.8 שקל למניה), המשקף פרמיה של כ-8% על שוויה של החברה טרם תחילת המגעים.


את העסקה מתכנן ויסמן לבצע באמצעות חברת כפר השעשועים, החברה-הבת של רשת הקמעונאות הרבוע הכחול , בין היתר במטרה לשלב את מוצרי הטקסטיל של ורדינון בסניפי הרשת.


על-פי הודעת ורדינון, גם אם תימכר החברה לויסמן ימשיכו בני המשפחה לנהל את חברת הטקטסיל, בראשה עומד המנכ"ל אורי ורדינון. עוד הוסכם, כי לוויסמן תינתן ארכה עד ה-15 בפברואר להשלמת העסקה, עד אז מתחייבת המשפחה שלא לנהל מו"מ עם גורמים אחרים. כמו כן, העסקה כפופה עדיין לביצוע בדיקת נאותות ולקבלת ההסכמות והאישורים הרגולטוריים והמנהלתיים הדרושים.


בסך הכל אמור ויסמן לשלם כ-35 מיליון שקל תמורת כ-85.8% ממניות החברה, המוחזקות כיום על ידי בני משפחת ורדינון, כשהעסקה אינה כוללת את פעילות הנדל"ן של ורדינון המרוכזת בחברה-האם של ורדינון טקסטיל.


החברה עצמה נחשבת כיום לאחד המותגים המובילים בשוק הטקסטיל המקומי, והיא מתמחה בייצור ושיווק כלי מיטה, מגבות ומוצרי טקסטיל לבית. מתחילת השנה רשמה ורדינון טקסטיל גידול של 9% בהכנסותיה ל-59 מיליון שקל, אשר לווה בגידול של כ-3% בשורה התחתונה ל-4 מיליון שקל. החברה נחשבת לרווחית ויציבה, והיא נשענת על הון עצמי של כ-31 מיליון שקל המניף מאזן של כ-60 מיליון שקל.


מבחינת ויסמן, העסקה האמורה משתלבת עם האסטרטגיה של רשת הרבוע הכחול לגיוון תמהיל המוצרים אותם היא מציעה ללקוחותיה, במיוחד בתחום הנון-פוד. כחלק מאסטרטגיה זו, רכשה הרבוע הכחול כ-50% מרשת כפר השעשועים בתחילת 2005, לפי שווי של כ-50 מיליון שקל. המחצית השנייה של הרשת נמצאת בידיהם של איש העסקים אבי כץ, ממייסדי החברה, וקבוצת משקיעים מדרום-אפריקה.


רשת כפר השעשועים מפעילה כ-180 חנויות תחת מספר מותגים, אשר חלקן שוכנות כיום בתוך סניפי הרבוע הכחול. בין היתר מדובר בחנויות "הכל בדולר"; "כפר השעשועים", המתמחה במכירת צעצועים ומתנות; רשת כלי הבית "ששת"; ורשת "רב-קט" המיועדת לגיל הרך. את שנת 2005 סיימה רשת כפר השעשועים עם מכירת של כ-90 מיליון שקל ורווח תפעולי של כ-2 מיליון שקל.


לפי הודעת ורדינון, גם אם תימכר החברה לויסמן ימשיכו בני המשפחה לנהל את חברת הטקטסיל, בראשה עומד המנכ"ל אורי ורדינון. עוד הוסכם, כי לויסמן תינתן ארכה עד ה-15 בפברואר להשלמת העסקה, עד אז מתחייבת המשפחה שלא לנהל מו"מ עם גורמים אחרים. בסך הכל אמור ויסמן לשלם כ-35 מיליון שקל תמורת כ-85.8% ממניות החברה, המוחזקות כיום על-ידי בני משפחת ורדינון.