טל בייגלס מתרחבת לקניונים

טל בייגלס מתרחבת לקניונים

רשת טל בייגלס נכנסת בראשונה לקניונים ופותחת שני סניפים חדשים – האחד בקניון איילון, בסמוך למתחם בתי הקולנוע על פני שטח של 180 מ"ר, והשני בקניון הזהב בראשון לציון, על פני שטח של 280 מ"ר. בסניפים החדשים יוכלו הסועדים גם להזמין ממלצרים לצד השירות העצמי שנהוג ברשת.


ב-2007 מתכוונים בעלי הרשת להתרחב גם לאילת ולצפון והם מנהלים כעת משא ומתן עם קניון הקריון לגבי כניסה למתחם הקולנוע החדש שמתוכנן לקום שם. 

ההחלטה להיכנס לקניונים, ובמיוחד לאזור בתי הקולנוע התקבלה לאור הצלחתו של הסניף בסינמה סיטי שנפתח לפני כשלוש שנים. מדובר בסניף הדגל של הרשת, המתפרס על פני שטח של 450 מ"ר, שבו יש פרט לבייגלים עם ממרחים שונים גם אספרסו בר. סניף זה מגלגל מחזור של 20 מיליון שקל – מחצית מהמחזור השנתי של הרשת, הכולל שלושה סניפים.


"בניגוד לארה"ב, שבה ארוחות הבייגל נצרכות בעיקר בבוקר ובצהריים, בישראל זה הפוך ורבים באים אלינו לארוחת ערב", אומר עמי חולין, השותף ברשת עם דני לבל. "הצמידות לבתי הקולנוע מגדילה את המכירות של הסניף.


המיקום של הסניף ליד צומת גלילות מביא אלינו גם אנשי עסקים שמקיימים שם פגישות בבוקר בדרכם לצפון, או אנשי עסקים מהצפון". בנוסף נהנה המתחם גם מעובדי תנובה ומשרד הפרסום ראובני-פרידן שפועלים במקום.


עלות השכירות בסינמה סיטי היא 12 אלף דולר בחודש ואילו בקניון איילון עלות שכה"ד היא 7,000 דולר.


חולין מספר כי הם חיפשו מקום בראשל"צ לפתוח בו סניף מכיוון ש"מבדיקת עסקות אשראי גילינו כי לקוחות רבים של הסניף בתל אביב מגיעים מראשון לציון. זו עיר צעירה, מתפתחת, שאנשים בה מרוויחים משכורת יפות ולכן רצינו לפעול גם בה".


הרשת החלה לפעול בישראל ב-96', אז נפתח הסניף הראשון ברחוב קרליבך בתל אביב. בהמשך נפתח סניף בהרצליה פיתוח, אך המתחם שבו הוא היה ממוקם נשרף לפני שלוש שנים וחצי ובעלי הרשת החליטו שלא לפתוח אותו בשנית. "הסניף בסינמה סיטי היה אז בהקמה והחלטנו שהוא ישרת גם את הלקוחות מהרצליה. אנחנו עושים משם משלוחים גם להרצליה ולרמת השרון", אומר חולין.


סניף נוסף של הרשת שנסגר באחרונה היה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, צמוד לדיזנגוף סנטר. "הזכיין בסניף לא עמד בתנאי הזיכיון מבחינת איכות והורדנו משם את השלט שלנו ואת המוצרים".

הרשת מפעילה בירושלים סניף כשר במושבה הגרמנית שנפתח לפני שנתיים ואינו מוכר בשרים. "יש אוכלוסייה ענקית של אמריקאים וקנדים יהודים שחיים בירושלים או מבקרים בה והם צרכני בייגל", מסביר חולין.


אף שמדובר ברשת קטנה, מעדיפים הבעלים לפעול בזכיינות או להכניס שותפים. הסיבה לכך לדברי חולין היא שדרוש לו זמן ל"טייל", שכן הוא מפעיל ארבעה סניפים נוספים בניו יורק, שלושה מהם עם שותפים (אמריקאי, בנגלדשי ולבנוני).


חולין הקים את טל בייגלס בניו יורק ב-88', לאחר שקודם לכן הקים רשת של שישה סניפי בייגלים תחת שם אחר שאותה מכר.