עלית הקימה פיילוט לרשת בתי קפה

עלית הקימה פיילוט לרשת בתי קפה
עלית מקימה פיילוט של בית קפה לקראת כניסה לפעילות בתחום בתי הקפה. כך נודע ל"גלובס". בית הקפה שממוקם במתחם הבורסה ברמתגן ממותג תחת elite coffee.

לאור ההצלחה הקונספט של elite coffee בוחנים בימים אלו בעלית את האפשרויות להרחבת המותג, ושאלת הכניסה לבתי הקפה היא אחת האפשרויות שאותה בוחנים.

כפי שפורסם בלעדית ב"גלובס", ניסתה עלית לרכוש את רשת ארקפה בשנת 2001 אולם העסקה לא יצאה לפועל, נוכח דרישות המחיר הגבוהות של בעלי ארקפה, שרה וקובי שמר, כמו גם בגלל ההחלטה של עלית כי עליה לתמוך במותג עלית דרך פעילות בתי קפה ולא במותג נפרד עצמאי. זו הסיבה שגם מגעים עם רשת קופי בין ורשת קפנטו נגדעו.

כחלק




ממהלך אסטרטגי, הוחלט בשטראוסעלית לפני כשלוש שנים להרחיב את פעילות החברה בתחום צריכת הקפה מחוץ לבית, לסגמנט הOn The Go, שהוא סגמנט בעל פוטנציאל צמיחה גבוה ושמטרתו לפגוש את הצרכן תוך כדי תנועה.

עלית רכשה את רשת קופי טו גו לפי שווי של 1.5 מיליון דולר, ומיתגה אותה מחדש תחת מותג elite coffee בהשקעה של כ3 מיליון שקל, מהלך אשר כלל עיצוב ומיתוג חדש וייחודי של נקודות המכירה, שמניינן כ40.

שוק הOn The Go בארץ החל להתפתח לפני כעשור. השוק גדל בהתמדה, במיוחד בשנים האחרונות. בעולם המערבי תחום הOn The Go מהווה 5% 10% משוק צריכת הקפה מחוץ לבית. בארה"ב ובאנגליה התחום מהווה 20%25% מצריכת הקפה.

בשטראוסעלית משקיעים בשנים האחרונות מחשבה רבה בדרכים להיפגש עם הצרכן במקומות בו הוא נמצא סמוך להזדמנויות הצריכה שלו, ולא דווקא בערוצי השיווק המסורתיים כמו סופרמרקטים.

בפעילות עמדות הקפה של elite coffee, מנסה עלית לאייש נישה שזיהתה כלא מאוישת. אותו איזור שבין היציאה מהבית ולעד למקום עבודה, שם מקבל הצרכן יחסית קפה נחות דרך המכונות האוטומטיות. בפער הזה שבין המכונות האוטומטיות לבין בית הקפה שגובה 1215 שקלים לספל קפה, מצליחה עלית להיכנס.

את שטראוסעלית מעניין בטווח ארוך להיות עם רגל חזקה ומקצועית בעולם הקפה, הסלטים, החטיפים והכריכים. ברור שפלטפורמה מכירתית ותדמיתית כמו רשת בתי קפה עשויה לשרת היטב מטרה זו.

עופרה שטראוס, שדיברה בועידת ישראל לעסקים לאחרונה, התייחסה לאסטרטגיה של שטראוסעלית לפתח את הפעילויות שמשמעותן ממשק ישיר עם הצרכן, תוך הענקת חוויית קניה, ולא רק מוצרים שמשווקים בערוצי שיווק חיצוניים.

כך מפתחת הקבוצה כעת את פעילות רשת ברי השוקולד של מקס ברנר ואף מקימה סניפים בניויורק כדי לפגוש את הצרכן ישירות, ובמקביל מפתחת את זרע בתי הקפה, לא רק לעמדות קפה מחוץ לבית אלא לבתי קפה של ממש.