אמיקה-מיס לגוט בסכנת סגירה

אמיקה-מיס לגוט בסכנת סגירה

רשת האופנה אמיקה-מיס לגוט בסכנת סגירה: עובדי הרשת החליטו לסגור את הסניפים והפסיקו את הפעלתם כבר ביום שישי שעבר. כמו כן, שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשייך, מינתה מפרק זמני לרשת בעקבות בקשה שהגיש אורי לוי, המחזיק ב-40% ממניות הרשת.


 


חברת אמיקה-מיס לגוט הוקמה בשנת 1978 על-ידי אורי רביבי (60%) וזהבה לוי (40%), שפתחו רשת חנויות. הרשת התאפיינה באופנה יוקרתית וייחודית לנשים שפעלה תחת 3 מותגים: אמיקה, מיס לגוט וטואן סט. אמיקה הוא מותג אופנה איטלקי הפונה לצעירות, המותג מיס לגוט פונה לנשות קריירה ומותג אירופאי נוסף שהיה ברשת פנה לבעלות מידות גדולות.



בשנים 1999-2000 הרשת הייתה בשיאה ומנתה 47 סניפים ברחבי הארץ. בעקבות סכסוך משפטי עם הספק הגרמני של החברה, נסגרו חלק מהסניפים. 
 
 


לדברי רביבי, ההתנהלות המשפטית הביאה גם לסגירת סניפים שלא היו הפסדיים כאשר חלק מהם נמכרו לגורמים חיצוניים.



לפני כ-5 שנים החליטו אורי רביבי וזהבה לוי להעביר את מניותיהם בחברה לילדיהם, רונית רביבי ואורי לוי, ללא תמורה. בין השותפים החדשים התגלעו סכסוכים שהביאו בסופו של דבר לבקשה לפירוק ולמינוי מפרק זמני לחברה בטענה שהחברה חדלת פירעון ובטענה להברחת נכסים של החברה.


 


רשת אמיקה-מיס לגוט מונה היום כ-25 חנויות, בפריסה ארצית. בין היתר, יש לרשת 6 חנויות בעיר ירושלים, חנות בהרצליה, 5 חנויות בתל-אביב (בכיכר המדינה ובקניון גן העיר) ועוד. מחזור המכירות של הרשת הסתכם ב-2007 בכ-40 מיליון שקל ורשם ירידה ביחס למחזור המכירות ב-2006 שבו הסתכם המחזור בכ-45 מיליון שקל.


 


"האנשים המובילים בחברה היו עסוקים בהליכים משפטיים ולא התעסקו מספיק בפעילות החברה", מסביר אורי רביבי המשמש היום כדירקטור בחברה, את פשר הירידה במכירות.


 


לדברי, עו"ד יצחק יונגר, שמונה כמפרק זמני לחברה בית המשפט החליט שנעשו מעשים שעלולים להיחשב כהברחת נכסים, ולכן מינה אותו כמפרק.


 


לדבריו, בהסכמת כל הצדדים, לרבות העובדים ובנק לאומי שהוא נושה מובטח, הוא הגיש בקשה להפעלת הרשת עד סוף פברואר על-מנת לאפשר את מכירת פעילות הרשת או החברה.


החלטת העובדים להשבית את העבודה ברשת באה לאחר סירובו להבטיח את שכרם המלא לחודש פברואר, וזאת לאחר שהתחייב לשלם את שכר חודש ינואר ונענה לבקשות נוספות של העובדים.


 


"בניגוד למנהל רגיל של חברה שרשאי לקחת סיכונים, אני קצין בית משפט ובמצב כזה אסור לי לקחת שום סיכון. כל התחייבות שלי צריכה להיות מגובה ב-100%. אמרתי לעובדים שבנסיבות אלה, אני לא יכול להתחייב לזה".


 


לדבריו, שני בעלי המניות ברשת מעוניינים לרכוש זה את חלקו של האחר וכן, יש התעניינות מצד הספק הגרמני לרכוש את החברה בארץ.