פדיון קניון רמת-אביב צמח ב-2007 ב-29%

פדיון קניון רמת-אביב צמח ב-2007 ב-29%

מחירי השכירות בקניון רמת-אביב ממשיכים לשבור שיאים: הקניון חתם לאחרונה על חוזה שכירות לפיו תשלם הרשת השוכרת סכום של 250 דולר למ"ר. "זה בהחלט גבוה, אבל הרשת שנכנסת לקניון עושה זאת כי זה שווה לה. הם בהחלט מרוויחים את זה ביושר. מי שנכנס בסכומים כאלה עושה את החישובים שלו", מגיבה צביה לבייב-אלאזרוב, סמנכ"ל השיווק של אפריקה ישראל וראש חטיבת הקניונים.



קניון רמת-אביב חתם את שנת 2007 עם עלייה של 29% בפדיון שהסתכם ב-105 מיליון שקל. לדברי הנהלת הקניון, הפדיון למ"ר רשם עלייה של 13% והסתכם ב-960 דולר למ"ר. כמו כן, מספר המבקרים רשם עלייה של 6% והסתכם בכ-25 אלף מבקרים ליום.



"מקור הצמיחה הוא בהרבה חידושי חוזים והרבה מאוד פעולות שיווקיות כמו הגעתה של פטרישה פילד, ואירועים אחרים שהגדילו את הכנסות הקניון בכלל ואת הפדיון בפרט", אומרת לבייב-אלאזרוב.
 
הצפי הוא כי פדיון הקניון ירשום בשנה הנוכחית צמיחה נוספת של 25% וצמיחה של 15% בפדיון ל-1,100 דולר למ"ר. לדברי לבייב-אלאזרוב, עיקר הצמיחה תבוא מפינוי בתי הקולנוע: "אנחנו משאירים אולם קולנוע אחד שאנחנו בודקים אם להפעילו עצמאית או על-ידי גורם חיצוני. לא הייתה הצדקה להחזיק ארבעה אולמות קולנוע. דמי השכירות עולים מ-30 דולר למ"ר ששולמו על-ידי בתי הקולנוע, לממוצע של 100 דולר למ"ר. על 1,200 מ"ר שאנחנו מפנים נקבל סכומים הרבה יותר גבוהים". לדבריה, את שטח בתי הקולנוע יאכלסו חנויות הנמצאות בימים אלה במו"מ עם הקניון.
כזכור, על רקע מחלוקת בדבר גובה השכירות, יצאה רשת גולף אנד קו מהקניון. במקומה צפויה להיכנס זארה, הנמצאת אף היא בבעלות אפריקה ישראל, שתפעל בקונספט דומה תחת זארה הום. בהתייחס למועד כניסתה של זארה הום אומרת לבייב-אלאזרוב: "נדע בימים הקרובים, אחרי שנסגור עם הספרדים".



ראש חטיבת הקניונים אמרה היום ל"גלובס" כי ההחלטה שלא לחדש את החוזה עם רשת נרות בשנקין התקבלה "מסיבות כלכליות ומשיקולים של הקניון" וכי אין קשר בין הפינוי לעובדה שאפריקה ישראל שותפה בפוקס, המחזיקה ברשת ללין המתחרה.



בעבר הודיעה אפריקה ישראל כי תביא לארץ את הרשתות אברקרומבי וויקטוריה סיקרט. על כך אומרת לבייב-אלאזרוב: "לא הצהרנו. אנחנו בדיבורים אתם. כרגע שניהם הודיעו שהם אינם מעוניינים לצאת מרחבי ארה"ב".



היום פתח קניון רמת-אביב בתערוכת צילומים המתעדת 80 שנות תהילה של מיטב כוכבי הוליווד, על השטיח האדום בטקס הנוצץ של עולם הזוהר.



התערוכה תלווה בקמפיין שיעלה באמצעות משרד הפרסום ברוקנר-נטע בהשקעה כוללת של 1.7 מיליון שקל.