אורנה יפת, כלכליסט

אחרי שנים רבות של התכתשות בין כתלי בתי המשפט וערעורים על פסיקות משני הצדדים, פסק אתמול (ג') ביהמ"ש העליון כי ענקית המשקפיים האיטלקית, חברת לוקסאוטיקה, הפרה את הסכם הבלעדיות שלה על המותג רייבאן מול אופטיקה הלפרין.

לוקסאוטיקה היא חברה בינלאומית הנחשבת לחברת המשקפיים הגדולה בעולם. ב-2011 הגישה אופטיקה הלפרין באמצעות עו"ד יגאל כהן ובן ציון צדוק לבית המשפט המחוזי תביעה בה טענה כי היתה חתומה עם לוקסאוטיקה על הסכם לשיווק משקפי האופטיקה של המותג הפופולרי רייבאן וכי לאחר שמונה חודשים ביטלה לוקסאוטיקה את הבלעדיות. בדיון בבית המשפט המחוזי נקבע כי תפצה את אופטיקה הלפרין ב-7 מיליון שקל.

בית המשפט העליון דחה כאמור את טענתה של לוקסאוטיקה, לפיה לא נגרם להלפרין כל נזק מהפסקת הבלעדיות על מותג המשקפיים. עם זאת, הוא קבע כי היא תפצה את הרשת ב-3.8 מיליון שקל, ולא ב-7 מיליון שקל כפי שפסק המחוזי. בכך קיבל בית המשפט באופן חלקי בלבד את טענות הערעור של לוקסאוטיקה, לפיה הלפרין לא עמדה ביעדי המכירות שהוצבו לה.

ביהמ"ש העליון קבע כי "לוקסאוטיקה התיימרה לבטל שלא כדין את הסכם הבלעדיות אותה העניקה להלפרין, היא נחשבת למפרה ולכן יש לפצות את אופטיקה הלפרין על הנזקים שנגרמו לה".

אובדן הרווח חושב לפי סכום של 580 שקל לזוג משקפיים כפול 6,561 מסגרות.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.