אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת לנדורה, בבעלות ברק אברמוב, רכשה 40% מרשת חנויות הנוחות עולם הממתקים. על פי הערכות העסקה נעשתה לפי שווי של 13 מיליון שקל לעולם הממתקים. קבוצת לנדורה, שאברמוב בוחן הנפקה שלה בבורסה, נוסדה בשנת 2006 ועוסקת בתחום המסעדנות בעיקר בפורמט של הפעלת מסעדות באמצעות זכיינים. בבעלותה הרשתות ג'פניקה, סוסו אנד סאנס, ג'ירו סושי, יוגו, רשת הממתקים פינקי שמתחרה בעולם הממתקים, פיצה דון פרדו, ורשת השיפודיות ציפורה — שוביחד מחזיקות 120 סניפים לכלל המותגים. כמו כן ללנדורה מפעל לייצור מזון (ואברמוב הוא גם הבעלים של קבוצת הכדורגל בני יהודה).

בעסקה אברמוב בולע מתחרה ותיקה: רשת עולם הממתקים, בבעלות ניסן יחזקאל, הוקמה לפני 25 שנה עם דוכן ראשון בקניון איילון. בבעלותה המותגים עולם הממתקים, פיצוחי ירושלים, קנדילנד, ומרקט אקספרס. כיום עולם הממתקים מפעילה 70 סניפים בקניונים, פאוור סנטרים ומרכזים מסחריים קטנים, והיא חתומה על חוזים לפתיחת 20 חנויות חדשות. הרשת גדלה במהירות יחסית ופותחת סניפים בקצב של אחת לחודשיים. ברשת נמכרים ממתקים, מוצרי טבק, סיגריות, שתייה קלה וחטיפים, והיא מגלגלת מחזור שנתי של יותר מ־100 מיליון שקל בשנה.יחזקאל, שהוא גם הזכיין של גלידה גולדה בירושלים, מסר ל"כלכליסט" כי עולם הממתקים צפויה להגיע ל־100 נקודות מכירה: "במסגרת ניהול עסקי חיפשתי שותף אסטרטגי שיחזק את הרשת וביחד נביא את חנויות הנוחות לרמת אמנות. רק השנה נפתח 20 סניפים שכבר חתומים. הרשת תגיע ל־100 נקודות. היתרון הגדול בחיבורים כאלה הוא שנוכל להרחיב את הרשת ללא צורך בהגדלת המטה".

העסקה הנוכחית מזכירה את רכישת רשת הממתקים והמזון שוויצריה הקטנה. בינואר 2020 רכשה רשת קופיקס שבשליטת רמי לוי את שוויצריה הקטנה, שמנתה ארבעה סניפים, תמורת 18 מיליון שקל. במועד הרכישה גלגלה שוויצריה הקטנה מחזור מכירות של 67 מיליון שקל. כיום מונה שוויצריה הקטנה שלושה סניפים.

שוויצריה הקטנה מוכרת בעיקר ממתקים בייבוא עצמי, אך פועלת כמינימרקט ומוכרת גם מוצרי מכולת, מוצרים קפואים, מוצרי יומולדת וכלים חד פעמיים.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן