אורנה יפת, כלכליסט

רשת בתי הקפה לנדוור רוכשת את רשת המאפיות לחמים של המייסד אורי שפט. ל"כלכליסט" נודע כי בין הצדדים מתנהל משא ומתן מתקדם שנמצא בשלב בדיקת נאותות שמקיימת לנדוור ללחמים. רשת בתי הקפה צפויה לרכוש את לחמים תמורת כ־44 מיליון שקל. לנדוור תרכוש את הפעילות בישראל בלבד, ללא פעילות לחמים בארצות הברית.

העסקה עם לנדוור נרקמת לאחר משא ומתן ארוך שהתנהל בין לחמים לקבוצת לנדורה, בבעלותו של ברק אברמוב, שהתכוון לרכוש את לחמים. העסקה לא יצאה לפועל ומיד לאחריה החל משא ומתן עם לנדוור. ככל הידוע בכוונתה של לנדוור להרחיב את הפעילות של לחמים ולהקים סניפים נוספים. אף שההסכם בין הצדדים טרם נחתם, בענף המסעדנות סבורים כי העסקה תצא לפועל וכי שני הצדדים מעוניינים בה.

מאפיית לחמים מונה חמישה סניפים: סניף הדגל שלה ממוקם ברחוב החשמונאים בתל אביב, ויש לה סניפים נוספים ברחוב אבן גבירול, בעזריאלי תל אביב, ברמת אביב וברמת השרון. שפט הקים את לחמים ב־2002, אחרי שהסתובב בעולם, למד אפייה וקונדיטוריה בקופנהגן, והתמחה בצרפת ובאיטליה באפיית לחם, באגטים ופוקאצ'ות. כשחזר לישראל הוא עבד שלוש שנים עם השף רן שמואלי ונמנה עם מקימי פטיסארט, המאפייה של ארקפה. ב־2009 השיק שפט את הספר הראשון שלו "לחם בבית – המדריך המלא לאפייה ביתית", והחל לערוך סדנאות לאפיית לחם ביתית. לפני מספר שנים החל אורי שפט לפעול בניו יורק, שם הקים סניף ראשון של לחמים תחת השםBreads Bakery, וכיום פועלים בניו יורק ארבע נקודות מכירה ביוניון סקוור, אפר איסט סייד, לינקולן סנטר ו־Bryant park, שם פועל סניף קיוסק. בכל הסניפים בניו יורק נעשים גם משלוחים וגם ניתנת אפשרות לרכישה וישיבה במקום או לטייק אווי. כמו בישראל, גם בניו יורק לחמים מציעה שירותי קייטרינג שכוללים מגשי אירוח של סלטים, סנדוויצ'ונים, סנדוויץ' קוראסון, מיני קיש, מגשי גבינות וירקות וקינוחים. במקביל להקמת הפעילות העסקית בארצות הברית, שפט השיק ספרי אפייה באנגלית. לנדוור נמצאת בבעלות המייסדים עופר קורן, אורן מאור וניר כספי והשותפים העסקיים יריב לרנר ומיקל משרקי. אחוזים בודדים מחזיקה גם משפחת פדרמן, בעלת בית הקליה לנדוור, ומשה אליה, שאחראי על הפיתוח העסקי. מבחינת לנדוור, רכישת לחמים תאפשר לה להיכנס לתחום הבייקרי עם מותג חזק באזור תל אביב, שכעת תוכל להרחיבו אל מחוץ לגבולות העיר. לנדוור ניסתה לחדור לתחום בתי הקפה השכונתיים כאשר הקימה ב־2015 את רשת בתי הקפה עלמה, שלה סניפים שכונתיים קטנים של עד 60 מ"ר. החזון היה להקים רשת שהעלויות שלה נמוכות, המנות נמכרות בה במחיר נוח, וכך החזון של הרשת היה הקמת עשרות סניפים של עלמה שיופעלו באמצעות זכיינים וייפתחו במוסדות ציבוריים, תחנות דלק ושכונות. אלא שעלמה לא הצליחה לפרוץ ומונה כיום חמישה סניפים בלבד. במהלך משבר הקורונה שינתה רשת לנדוור את המיתוג של רשת שמתמחה בקפה: היא השמיטה מהלוגו את המילה "קפה" והפכה בהדרגה מרשת בתי קפה לרשת שמציעה תפריט מסעדות ביסטרו.

מלנדוור סירבו להתייחס לדברים.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן