הוניגמן עומדת להקים רשת חנויות אופנה באוסטריה

הוניגמן עומדת להקים רשת חנויות אופנה באוסטריה

יעקב הוניגמן, בעלי קבוצת רשתות האופנה הונגימן ו-TNT, עומד לצאת לפעילות בחו"ל. בכוונתו להקים כבר השנה רשת באוסטריה. כך נודע ל"גלובס".

על-פי התוכניות, הכניסה לאוסטריה תיעשה דרך חבירה לגורם מקומי, שיקבל זיכיון למותג ובהמשך ייכנס עמו למזרח הרחוק. במקביל בודקת הוניגמן גם תוכניות להתפרסות בארץ תוך הקמת רשת נוספת, זאת לאחר שהגיעה לרוויה מבחינת הקמת סניפים במותגיה בארץ. את השנה סיימה הרשת עם מכירות של יותר מ-300 מיליון שקל.

החברה השקיעה בפרסום השנה תקציב של 2 מיליון דולר, שהתחלק בין מותג הנוער TNT, ומותג הנשים הוניגמן, שהוצער מעט השנה מתוך ניסיון להוריד את גיל המטרה מ-40 פלוס לכיוון 35.

הוניגמן כבר אמר בזמנו ל"גלובס", כי לשם מימון פעילות הפיתוח העסקי שמתכננת הקבוצה הוא בוחן אפשרות של הנפקה בבורסה או באמצעות משקיע פרטי. קבוצת הוניגמן נמצאת בבעלות מיכה ויעקב הוניגמן, ומפעילה 150 סניפים בפריסה ארצית.

בשנה החולפת ערכה החברה בדיקה מעמיקה של השווקים בחו"ל, לקראת התבייתות על שוק שבו יהיה לה נוח יותר לפעול.

ההתייחסות הרצינית בהוניגמן לנושא היציאה לחו"ל בא לידי ביטוי גם בפונקציה חדשה בארגון – מנהל פיתוח עסקים, שעליו הוטל לבדוק את הנושא לעומק בשיתוף עם החברה החיצונית לבדיקת שווקים.

אשתקד אמר הוניגמן, כי שנת 2005 תהיה שנת תכנון היציאה לחו"ל. הכוונה היא לבסס במידה רבה את הפעילות המותגית בחו"ל על המותג הפונה לנוער, TNT.

קבוצת הוניגמן מפעילה את רשת חנויות האופנה לנשים הוניגמן, רשת חנויות האופנה לצעירים TNT, רשת חנויות לאופנת ילדים הוניגמן קידס, ואת המותג וירוס – אופנת גלישה לילדים, המשווק בתוך חנויות הילדים.

היציאה לפעילות בחו"ל מצטרפת למעשה הרשת לרשתות אופנה חלוציות שכבר עשו זאת לפניה, לרבות פוקס, קסטרו, מתאים לי, קרייזי ליין, וקונספט שיווק, זכיינית לי קופר. אף אחת, מכל מקום, עוד לא נכנסה לאוסטריה.