שלי אפלברג, TheMarker

בשעה שקבוצת האופנה פוקס ואלקטרה צריכה נמצאות במגעים לקבלת זיכיון לפתיחת חנויות ענקית המרכולים האמריקאית 7Eleven בישראל – פוקס סגרה את הרבעון השלישי של 2020 עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של 51 מיליון שקל. בתגובת לדו"חות, מניית פוקס יורדת ב-0.6% בבורסה בתל אביב.

בשל העובדה שברבעון השלישי של 2019 רשמה פוקס הכנסה חד פעמית בסך 92 מיליון שקל, שנבעה מעלייה לשליטה בחברות בילי האוס ויאנגה – הרווח של פוקס ברבעון השלישי של 2020 נחתך ב-56% בהשוואה לרבעון המקביל.

על אף סגירת המרכזים המסחריים בתקופת הסגר השני, הכנסות הקבוצה עלו ברבעון השלישי ב-5.4% – והסתכמו בכ-787 מיליון שקל, לעומת 746 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. העלייה התרחשה כתוצאה מצמיחה במכירות בחנויות הזהות, ובעקבות הגידול בפעילויות מותגי הספורט ואתר הסחר טרמינל איקס.

הרווח הגולמי של פוקס ברבעון הסתכם ב-445 מיליון שקל, כ-56.6% מהמכירות, בהשוואה לרווח גולמי של 421 מיליון שקל, שהם 56.5% מהמכירות ברבעון המקביל בשנה שעברה – המשקף גידול של כ-6%.

הרווח התפעולי של פוקס ברבעון השלישי הסתכם ב-76 מיליון שקל, 9.6% מהמכירות, בהשוואה ל-144 מיליון שקל, 19.3% מהמכירות ברבעון המקביל בשנה שעברה – המשקף ירידה של 47%. הרווח התפעולי בנטרול התקן החשבונאי 16 IFRS הסתכם ב-59 מיליון שקל, בהשוואה ל-39 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019 – עלייה חדה של 51%.

פוקס מפעילה ישירות 341 חנויות של המותגים FOX ,AE ,URBN, מנגו וללין. בעקבות צמצום הפעילות במשק, רק 45% מחנויות פוקס פתוחות כיום. מדובר באותן חנויות שנמצאות במרכזים פתוחים וברחוב.

פוקס רכבה על ההצלחה שרשמה בסגר הראשון, והעתיקה את צעדיה במהלכו גם לסגר השני. הקבוצה הגיעה להסכמות מול מרבית משכירי החנויות כי לא תשלם להם שכירות ודמי ניהול בגין התקופה שבה נאסרה פעילות החנויות. בתקופה לאחר חזרת החנויות התגבשו הסכמות בדבר תשלום מופחת.

בד בבד, פוקס הוציאה את כלל עובדי ומנהלי הקבוצה לחופשה ללא תשלום החל מה-21 בספטמבר, למעט מספר מצומצם של עובדים ומנהלים שהמשיכו לעבוד במתכונת חלקית לצורך המשכיות עסקית. הנהלת החברה הודיעה על ויתור על מחצית משכרה החל מה-18 בספטמבר, והיו"ר הראל ויזל הודיע על ויתור על מחצית מהתגמול החודשי המגיע לו החל מאוקטובר.

החברה הקפיאה התקשרויות עם קבלני משנה, ספקים ויועצים. בנוסף, היא הקפיאה את פעילות השיווק וצימצמה את הוצאות הלוגיסטיקה. כך, אף שהעריכה שאיבדה הכנסות בסך 90 מיליון שקל בגין הסגר השני – באמצעות התייעלות והורדה בהוצאות השיווק וההנהלה, כמו גם הפעלת אתר מכירות אונליין – החברה הצליחה להניב רווח לבעלי המניות.

לפוקס יש כיום יתרת מזומנים של 732 מיליון שקל, ותיק ניירות ערך לזמן קצר בסך 252 מיליון שקל. עם קרוב למיליארד שקל בקופה, פוקס תוכל להתמודד עם אשראי של 787 מיליון שקל שתידרש לשלם בטווח הקצר והארוך; כמו גם לזנק על הזדמנויות עסקיות להרחבת פעילותה לתחומים חדשים שייווצרו בעקבות הקורונה.

פוקס, שבשליטת המשפחות ויזל ופוקס, מציינת כי מאז פתיחת חנויות הרחוב ובהמשך לפתיחת החנויות במרכזים הפתוחים, חלה עלייה ניכרת במחזורים בחנויות אלה בהשוואה לתקופה המקבילה. באשר לעתיד, הקבוצה התקשתה להעריך מה יוליד יום; והודתה כי תוצאות הרבעון הרביעי, ובכללן ההכנסות והרווח, תלויות במשך קיום המגבלות.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.